آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 آبان ماه 1393 = 10-11 2014

کودکی و طلبگی حسن روحانی در یک کتاب

کتاب هفتاد سال همدلی نوشته عبدالرفیع حقیقت که بخشی از آن شرح احوال دوران کودکی و طلبگی حجتالاسلام والمسلین حسن روحانی، رییسجمهور، است، منتشر شد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرفیع حقیقت، پژوهشگر پیشکسوت، از همشهریان حسن روحانی گفت: کتاب هفتاد سال همدلی را به مناسبت هفتادمین سال تاسیس جمعیت سمنانیان مقیم مرکز نوشتهام که در آن به فعالیت 70 ساله انجمن کومشیان در تهران پرداختهام.

او افزود: بخشی از کتاب مربوط به شرح مفصل دوران کودکی، زندگی در سمنان و دوران طلبگی رییسجمهور در محضر استاد علامه حائری است. در این کتاب به تمام مسائلی که به زندگی و حضور رییسجمهور در سمنان مربوط میشود، پرداختهام.

حقیقت در پاسخ به اینکه محمود احمدینژاد هم سمنانی بوده پس چرا به او نپرداخته است، گفت: دلیل اینکه بخشی از کتاب را به حسن روحانی اختصاص دادم به این خاطر بود که هر دو ما در محضر علامه حائری درس خواندهایم؛ البته همکلاس نبودیم، اما هماستاد بودیم. ضمن اینکه آقای احمدینژاد سمنانی نیستند بلکه گرمساری هستند.

این شاعر و نویسنده درباره انتشار دیگر کتابهایش نیز گفت: فعلا سومین مجموعه شعرم با عنوان سرود وطن در دست چاپ قرار گرفته است.

او سپس با اشاره به کتابهای چهره واقعی رضاشاه، وقایع فرهنگی ایران از آغاز تا امروز و تاریخ مذهب تشیع گفت: هنوز به این کتابها اجازه انتشار داده نشده است و ظاهرا در حال بررسی هستند.

عبدالرفیع حقیقت متولد مرداد 1313 در سمنان است و از مهمترین آثار او میتوان به تاریخ نهضت ملی ایران در پنج جلد، تاریخ نهضتهای فکری ایرانیان در دو جلد، نقش ایرانیان در تاریخ و تمدن جهان، کتاب دوجلدی تاریخ کامل ایران از پیشدادیان تا پهلویان و شهید فرهنگ ملی ایران، سهروردی اشاره کرد.

همچنین کتابی با عنوان هفت شهر عشق با موضوع هفت دانشمند و ابرآگاه ایرانی از آخرین آثار چاپشده اوست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: