آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 اردیبهشت ماه 1393 = 13-05 2014

مذاکرات وین؛ آسوشیتدپرس: عدم همکاری و کاهش امیدها

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آستانه دور تازه مذاکرات رژیم ایران و گروه ۱+۵ اعلام کرد که آژانس همچنان خواستار توضیحات بیشتر تهران در مورد چاشنی‌های انفجاری و همچنین سه حوزه دیگر است که ظن فعالیت‌های تسلیحاتی نسبت به آن وجود دارد.

به گزارش فارس، در حالی که دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز چهارشنبه رسما در شهر وین آغاز می‌شود، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی مدعی شده است که همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشرفت مناسبی نداشته و این امر امیدها برای دستیابی به توافق جامع پیش از ضرب‌الاجل ۲۹ تیر را کاهش داده است.

این گزارش با اشاره به نشست روز دوشنبه میان نمایندگان ایران و آژانس، با بیان این ادعا که ایران نتوانسته توضیحات لازم را در مورد چاشنی‌های انفجاری ارائه کند، به نقل از سه دیپلمات نوشته است: «ایران به پافشاری بر اینکه چاشنی‌ها هیچ ارتباطی با مسئله‌ هسته‌ای نداشته، ادامه می‌دهد. تهران می‌گوید این چاشنی‌ها تنها برای استفاده در انفجارهای متعارف و بعدها برای کاربری غیرنظامی ساخته شده است.»

خبرگزاری رویترز هم پیش از این به نقل از منابعی در آژانس مدعی شده بود که ناظر هسته‌ای سازمان ملل، توضیحات بیشتر در رابطه با چاشنی‌های انفجاری را خواستار شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: