آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 فروردین ماه 1393 = 11-04 2014

آثار تاریخی خراسان گردشگر خارجی نداشت

بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: آثار تاریخی این استان در نوروز 93 گردشگر خارجی نداشت.

ˈˈعلی اکبر وحدتیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این استان به علت ضعف در زیرساخت ها نه تنها در ایام نوروز، بلکه در سایر ایام سال نیز هدف تورهای خارجی برای دیدن آثار تاریخی نیست.

به گفته وی، تنها حضور گردشگران خارجی در این استان محدود به عبور گردشگران خارجی در برخی از ایام سال به وسیله دوچرخه و یا خودرو به صورت گروهی از محورهای این استان است.

وی علت اصلی بی اقبالی گردشگران خارجی به استان را ناشناخته بودن آثار عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال برای شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین ارگ خشت و گلی کشور در اسفراین، پنج تا شش سال است که کتاب و مقاله منتشر و همایش برپا می شود ولی هنوز در ابتدای راه معرفی آن به گردشگران هستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برای جذب تورهای خارجی نیازمند برنامه ریزی کلان و ایجاد زیرساخت های قوی از جمله امکانات رفاهی، راه ارتباطی و فرودگاه بین المللی مناسب در استان هستیم و با زیرساخت های کنونی، این استان هدف تورهای خارجی نخواهد بود.

وحدتی افزود: اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد مقدس که جزو مقاصد اصلی تورهای خارجی به شمار می روند سال هاست که در این مسیر برنامه ریزی کرده و با ایجاد زیرساختهای قوی توانسته اند امروز به عنوان هدف گردشگران خارجی مطرح باشند.

در خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور حدود هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد.

خراسان شمالی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و سالانه گردشگران بی شماری از این مسیر گذر می کنند که ماندگاری آنها در این استان بسیار پایین است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: