آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 اسفند ماه 1392 = 09-03 2014

ولایتی به اشتون: آمریکا توافق ژنو را نقض می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا توافق ژنو را نقض می‌کند، تاکید کرد: خانم اشتون پاسخی درباره کارشکنی‌های آمریکا در مذاکرات نداشت.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز یکشنبه در حاشیه دیدار کاترین اشتون با وی در نشست خبری در خصوص جزئیات مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: در این دیدار پیرامون مذاکرات هسته‌ای بحث شد و به او گفتم جمهوری اسلامی بر روی حق هسته‌ای خود در چارچوب NPT و در راستای حفاظت از حقوق هسته‌ای مصمم است و به هیچ وجه از حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در چارچوب NPT بر حق استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای پافشاری می‌کند و در عین حال بر ادامه مذاکرات نیز تاکید دارد.

ولایتی با بیان اینکه آنچه در مذاکرات توافق می‌شود، باید انجام شود، اظهار داشت: نباید به آمریکا اجازه داده شود که بعد از مذاکرات اقداماتی را کنند که برخلاف فضای به وجود آمده مذاکرات است. ما بعد از مذاکرات ژنو دیدیم که وزیر امور خارجه آمریکا مصاحبه کرد و علیه جمهوری اسلامی سخن گفت و مشابه همین کار را نیز رئیس جمهور آمریکا انجام داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد:‌ در این دیدار گفتم اقداماتی که آمریکا می‌کند، قابل قبول نیست و برخلاف جهت توافقنامه ژنو صورت گرفته است و مانع بر سر راه دستیابی به توافق بین‌المللی بین جمهوری اسلامی و ۱+۵ می‌شود.

ولایتی همچنین با بیان اینکه آمریکا توافق را نقض می‌کند، اظهار داشت: اضافه کردن تحریم‌ها و کلمات تند و ادامه خصومت‌شان مانع مذاکرات است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: