آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 اسفند ماه 1392 = 05-03 2014

فرانسه: تصور می شد عصر استالین به سر آمده

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفت، استدلالهای ولاديمير پوتين برای اعزام نيروهای نظامی به شبه جزيره کريمه اوکراين هيچ کس را فريب نمی دهد.

وی ساعتی پس از سخنان پوتين در مسکو، گفت: تجاوز به اوکراين نشانه قدرت روسيه نيست بلکه حاکی از مداخله اين کشور است که باعث انزوای روسيه می شود.

در همین حال اعلام شد که دارایی‌ها و اموال شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در روسیه ضبط می شود.

روسیه در حال پیشنویس قانونی است که به مقامات این کشور اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها و اموال شرکت‌های اروپایی و آمریکایی را در صورت اعمال تحریم‌ها، ضبط کنند.

به گزارش تلویزیون دولتی روسیه ، یکی از مقامات کرملین اعلام کرد که در صورت اعمال تحریم‌ها از جانب واشنگتن علیه مسکو، روسیه می‌تواند وابستگی اقتصادی خود به آمریکا را به صفر رساند .

مشاور اقتصادی کرملین گفت: ما راهی پیدا خواهیم کرد که نه تنها وابستگی خود به آمریکا را به صفر برسانیم بلکه این تحریم‌ها می‌تواند فوائد بسیاری برای ما داشته باشد.

وی هشدار داد که در صورت بروز این رویداد سیستم اقتصادی آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد.


دیدار وزرای امور خارجه آمريکا و روسيه

در حالی که غرب برای ترغیب مسکو به خارج کردن نیروها از کریمه تلاش می‌کند، مقامات آمریکا و روسیه روز چهارشنبه در مورد کاهش تنش‌ها میان بخش‌های شرقی و غربی اوکراین گفتگو می‌کنند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس وی برای اولین مرتبه از زمان شروع بحران در اوکراین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

این دیدار دو جانبه پس از کنفرانس اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در پاریس برگزار خواهد شد.

در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد احتمال درگیری نیروهای روسی و سربازان اوکراینی در کریمه، ناتو و روسیه نیز در بروکسل گفتگوهای مشابهی خواهند داشت.


استقرار موشک‎های اس-300 در کریمه

صدای روسیه از استقرار سه مجموع موشک ضد هوایی در کریمه به ویژه مراکز دولتی این شبه جزیره برای مقابله با حملات احتمالی خبر داد. 20 موشک ضد هوایی از نوع "باک" و 30 موشک ضد هوایی اس 300 در قالب این سه مجموع موشکی در کریمه مستقر شده اند..


تصور می شد عصر استالین به سر آمده است

رئیس جمهور فرانسه شب گذشته با حضور در نشست انجمن یهودیان فرانسه در پاریس، به انتقاد از سیاست پوتین پرداخت و گفت، در اوکراین وقایع بسیار جدی در حال روی دادن است که تداعی کننده عصری است که تصور می شد به سر آمده است. این عصر، عصر دخالتها، عصر مداخلات و قدرت نمایی نظامی بود.

فراسوا اولاند افزود: روسیه در شرایط دشوار کنونی، تنش آفرینی های خطرناکی را آغاز کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: