آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 بهمن ماه 1392 = 22-01 2014

حذف ناگهانی نمايشگاه پوستر و ضرب و شتم تماشاگران

در سومين روز از برگزاري اجراهاي صحنه‌اي، جشنواره تئاتر فجر شاهد حاشيه‌هايي از جمله جمع شدن ناگهاني و بدون توضيح نمايشگاه پوستر و عکس جشنواره، برپايي جشن تولد اکبر زنجانپور و تاخير در اجراي نمايش‌هاي تئاتر شهر همراه بود.

به گزارش مهر، دوشنبه سي‌ام دي ماه سومين روز از برگزاري اجراهاي صحنه‌اي سي‌و‌دومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با حاشيه‌هاي مختلفي از جمله جمع آوري نمايشگاه پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر که در زير گذر چهارراه وليعصر(ع) داير شده بود ، استقبال از نمايش «در باب تفريحات سالم و غير سالم» در تالار حافظ و کم رمق بودن حضور تماشاگران در مجموعه تئاتر شهر همراه بود.

عدم همکاري مسوولان شهري دليل برچيده شدن نمايشگاه

نمايشگاه عکس‌ها و پوسترهاي سي و دومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر که در اولين روز برگزاري اين رويداد هنري در زيرگذر چهارراه وليعصر(ع) افتتاح شد تنها دو روز دوام آورد و روز گذشته بدون هيچ اطلاع رساني قبلي از اين محوطه جمع‌آوري شد.

قادر آشنا دبير جشنواره تئاتر فجر با ابراز ناراحتي از اين اتفاق در گفت‌وگو با يکي از رسانه‌ها دليل جمع شدن اين نمايشگاه را عدم همراهي مسئولان شهرداري در برپايي اين نمايشگاه دانسته است.

اين درحالي است که يک مسئول سازمان فرهنگي هنري شهرداري در گفتگو با يکي ديگر از رسانه‌ها عنوان کرده بود: مسئله تعهد مالي در ميان نبوده است و براي مسئولان شهرداري امنيت عابران اهميت داشته است و به دليل عدم امنيت کافي براي مخاطبان و عابران، وجود درهاي شيشه‌اي و تجمع افراد دراين مکان، بهتر است تا اتمام مراحل امنيتي و ايمني زيرگذر چهارراه وليعصر(عج) اين نمايشگاه جمع آوري شود. به هر حال قرار است از امروز اين نمايشگاه در سالن انتظار تالار اصلي تئاتر شهر برپا شود تا مثل سالهاي گذشته فقط علاقمندان به هنرهاي نمايشي امکان بازديد از عکس‌ها و پوسترهاي تئاتر را داشته باشند.

تفريحات سالم و غير‌سالم در تالار حافظ برپا شد

نمايش «در باب تفريحات سالم و غير‌سالم» به کارگرداني مشترک فريبرز کريمي و سيداحسان عرفاني دوشنبه شب در دو نوبت 18 و 20 در تالار حافظ برگزار و با استقبال مخاطبان نيز روبرو شد.

در اجراي دوم به دليل استقبال مخاطبان و البته خارج شدن تعدادي از صندلي‌هاي سالن به دليل استقرار دکور نمايش، برخي از تماشاگران با وجود داشتن بليت مجبور شدند روي زمين بنشينند يا از صندلي‌هاي کنار دکور که ديد مناسبي نداشت براي نشستن استفاده کنند.

تاخير در اجراي نمايش‌هاي جشنواره

با گذشت سه روز از برگزاري جشنواره تئاتر فجر تماشاگران نمايش‌ها همچنان با تاخير به ديدن آثار مورد نظرشان مي‌نشينند و بايد حداقل پانزده تا سي ‌دقيقه پشت درهاي بسته به انتظار ورود به سالن باشند. روز گذشته نمايش «ننه دلاور» به کارگرداني زهرا صبري و بازي فاطمه معتمدآريا که اجراي اولش لغو شده بود و تنها يک اجرا ساعت 21 داشت با تاخير آغاز شد و حتي در اصلي تماشاخانه ايرانشهر نيز به روي تماشاگران بسته مانده بود. همچنين نمايش‌هاي «پوتين‌ها» به کارگرداني کاوه مهدوي و «در باب تفريحات سالم و غير سالم» نيز با تاخيرهايي از 15 تا 30 دقيقه همراه بود.

همچنين در اجراي نمايش «ننه دلاور» به دليل اينکه يکي از تماشاگران به فيلمبرداري از نمايش اقدام کرد، با او برخورد شديدي شد.

شايد بهتر باشد مسئولان هماهنگي تالارها فکري به حال اين اتفاق بکنند چون وقتي يک اجرا دير آغاز مي‌شود نمايش‌هاي سانس‌هاي بعدي هم به طبع آن با تاخير در اجرا همراه خواهند بود که اين اتفاق هم باعث بروز مشکل براي گروه‌هاي نمايشي و هم تماشاگران خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: