آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 آذر ماه 1392 = 25-11 2013

توافق ژنو؛ اعزام مشاور امنيتی نتانیاهو به واشنگتن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، نخست وزير اسرائيل امروز اعلام کرد که مشاور امنيتی خود را برای بررسی توافقنامه هسته ای ژنو با رژیم تهران به واشنگتن اعزام می کند.

بنیامین نتانیاهو که در پارلمان اسرائیل سخن می گفت، افزود، اگرچه در اثر فشارهای بین المللی، توافقنامه اخیر ژنو از توافقی که پیش تر قرار بود امضا شود، بهتر است، ولی هنوز توافق خوبی نیست.

وی گفت، از این رو مشاور امنیتی خود را برای بررسی و شرایط اجرای توافقنامه ژنو به واشنگتن اعزام می کند.

نخست وزیر اسرائیل بار دیگر متعهد شد که از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری کند.


آمریکا صددرصد پشت اسرائیل خواهد ایستاد

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ساعاتی پس از توافق ژنو میان رژیم ایران و گروه ۱+۵ در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو با قابل ‌درک خواندن بدبینی‌های او نسبت به نیات حکومت اسلامی بر تعهدات آمریکا در قبال اسرائیل تاکید کرد.

ساعاتی پیش از این گفت‌وگوی تلفنی، نتانیاهو توافق ژنو را "اشتباهی تاریخی" توصیف کرده بود.

اسرائیل بیم دارد که رژیم ایران پس از توافق یادشده به "تلاش‌های خود برای دستیابی به بمب اتمی ادامه دهد".

نتانیاهو اندکی پس از اعلام توافق ژنو گفت: «امروز جهان به مکانی بسیار خطرناک‌تر بدل شد، زیرا خطرناک‌ترین رژیم جهان به گونه‌ای تعیین‌کننده به دستیابی به خطرناک‌ترین سلاح جهان نزدیک‌تر شد.»

به گزارش رادیو آلمان، اوباما در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو در واکنش به این اظهارات او گفت که از فرصت ماه‌های آینده باید برای دستیابی به یک توافق پایدار با رژیم ایران استفاده کرد، توافقی که نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای این کشور در آن ملحوظ شده باشد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، اوباما و نتانیاهو با تاکید بر هدف مشترک دو کشور، یعنی ممانعت از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی، توافق کرده‌اند که در باره روند آتی مذاکرات با این رژیم در تماس و رایزنی فشرده با یکدیگر باشند.


آمریکا صد درصد پشت اسرائیل خواهد ایستاد

ایسنا: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در لندن سعی کرد نگرانی‌های اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ژنو را کاهش دهد و گفت که آمریکا "صد درصد پشت اسرائیل خواهد ایستاد".

به گزارش شبکه خبری ای.بی. سی، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اختلافی بین آمریکا و اسرائیل در زمینه اهداف‌شان برای برنامه هسته‌ای رژیم ایران وجود ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای رژیم ایران مدعی شد: اسرائیل و آمریکا یک هدف را در اینجا دنبال می‌کنند. اختلافی در بین ما در زمینه آنچه می‌خواهیم در این مرحله به دست آوریم وجود ندارد. ما هر دو خواستار اطمینان از این هستیم که رژیم ایران نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست یابد.

کری افزود: ما باید گفتار و نیات رژیم ایران را بدون تظاهر و بدون خیالات بیازماییم. این یک مسیر بسیار دشوار است. ما صد درصد پشت اسرائیل خواهیم ایستاد.




حقیقتگو November 25, 2013 06:08 PM

بدو بدو کراواتت رو بزن و بپر برو واشنگتن به اوباما بگو یالله فوری از ۱۰۰میلیارد پول آخوند ها حداقلش ۹۵ میلیاردش رو به عنوان "حداقل !" ضمانت اسرائیل ازشرموشک پرونی آخوندها ومذاکره بد و توافق بد با آخوندها فوری ، بدون اما و اگر به حساب اسرائیل فقیر واریز کنه ! یالله بجنب دیگه وفت رو تلف نکن دیگه ما برای چیدن میوه های خوشمزه چند ده میلیارد دلاریش درخت های اسلامیش رو سی و چند ساله آب و کود میدیم !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: