آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 آبان ماه 1392 = 23-10 2013

مرز عقب نشینی روحانی، قدرت حریف است

منصور امان

حُجت الاسلام روحانی به فشارهای باند ولی فقیه برای تحمیل اراده خود در مورد انتخاب وزیر علوم تسلیم شده است. او به این وسیله نه تنها امکان تغییر رویکرد امنیتی به دانشگاه ها و کاسته شدن از دامنه سرکوب افسارگُسیخته دانشجویان را زیر سووال برده، بلکه بار دیگر تاثیرپذیری دولت از فشار و تنظیم حرکت خود با آن را نیز به حریفان یادآور شده است.

انتخاب یا عدم انتخاب آقای جعفر توفیقی، سرپرست فعلی وزارت عُلوم، نه به پُرسش "چه کسی"، بلکه به سووال "کُدام سیاست" پاسُخ می دهد. در این رابطه مساله اصلی این است که باندی که تدبیرهای خارجی اش به بُحران اقتصادی انجامیده و سیاستهای داخلی آن زیر آوار فساد، نزاع داخلی، بی لیاقتی و جن زدگی دفن شده و سرآخر در نمایش انتخابات ناچار به عقب نشینی شده، تا چه اندازه می تواند همچنان تعیین کننده سیاست و مُجریان آن باشد.

عقب نشینی آقای روحانی این مرز را روشن کرده است. او تا آنجایی پس می نشیند که قُدرت حریف تعیین می کند. در این موازنه، نه انگاشتهای ذهنی همچون برنامه ها و وعده ها و نه حتی فاکتورهای عینی مانند شکست خُردکننده ولی فقیه در یکدست سازی قُدرت و بی اعتباری اجتماعی او و همدستانش، وزنه به حساب می آیند.

آقای روحانی در برابر واگذاری وزارت عُلوم، هیچ قول نقد یا نسیه ای به دست نیاورده و چنین می نماید که باند آقای خامنه ای حتی حاضر به مُعامله با وی نیز نشده است. آقای علی مُطهری روز سه شنبه، به ظاهر برای توجیه اقدام آقای روحانی، "مُخالفت رهبر مُعظم انقلاب با مُعرفی توفیقی" را فاش کرد. این "مُخالفت"، همان سکه از دور خارج شده ای است که رییس دولت از پُشت عینک "مصلحت"، سیم زر می بیند.

افشاگری آقای مُطهری همچنین روشن می کند که در پس کارزار به راه افتاده در روزها و هفته های پیش علیه آقای توفیقی، چه کسی پنهان شده بوده و نعره های نمایندگان مجلس و مُهره های امنیتی با ساز چه کسی کوک می شده است.

حُجت الاسلام حسن روحانی یک علامت اشتباه را به مقصد آنها فرستاده است. او دلیل دیگری برای بیرون آمدن اوباش – مداحها از "دخمه" هایشان و رژه اراذل حُکومتی لباس شخصی و باندهای سیاه از برابر تریبونی که برپا کرده، عرضه داشته است.



sisihoohoo October 24, 2013 08:57 PM

درود برشما چرا همه اقای حسن روحانی را تافته جدا بافته از قشر اخوند میبینند روحانی درتمام اتفاقات این مملکت واین مردم با بقیه حاکمان دست داشته درهمه گربتاریهای مردم نظر داده این ایجادروابط باشیطان بزرگ فقط یک نقشه است چرا ازامریکا تضمین نامه میخواهند که رژیم را سرنگون نکند؟ حتما یک چیزی بگوششان رسیده که ترسیده اند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: