آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1392 = 22-04 2013

حضور "ناوگروه روسی" در منطقه يكم دريايی ارتش

ناوگروه ناوگان نيروي دريايي روسيه در اقيانوس آرام در ادامه مسير خود و پس از طي مسافتي طولاني در اسكله مطقه يكم دريايي ارتش پهلو گرفت.

به گزارش حوزه دفاعي-امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط ارتش جمهوري اسلامي ايران؛ ناوگروه روسي با 712 نفر پرسنل و متشكل از يك فروند ناوشكن ضد زيردريايي آدميرال پانتلنف و دو فروند ناو لجستيكي «پرسوت» و «آدميرال نولسكوي» به منظور تحكيم روابط في مابين جمهوري اسلامي ايران و كشور روسيه و همچنين توسعه تعاملات دريايي اين دو كشور در حوزه برقراري امنيت در دريا، وارد منطقه يكم دريايي ارتش بندرعباس شد.

در همين راستا و به نقل از خبرگزاري نووستي، سخنگوي ستاد ناوگان دريايي روسيه در اقيانوس آرام گفته است: كشتي اقيانوس پيماي امدادرساني «فوتي كريلوف» و كشتي تانكر «پچنكا» روسيه براي تكميل ذخاير آب شيرين، سوخت و غذا وارد بندر سلاله شده اند.

گفتني است، طبق اعلام وزارت دفاع روسيه، اين كشور تشكيل ناوگان خود در درياي مديترانه را آغاز كرده و ناوگروه ناوگان روسيه در اقيانوس آرام را به آنجا اعزام مي كند.

بر اساس اين گزارش، ملاقات فرماندهان ناوگروه روسي با مسئولين قرارگاه مقدم نيروي دريايي و منطقه يكم دريايي ارتش، برگزاري مسابقات ورزشي بين كاركنان ناوگروه روسي و پرسنل منطقه يكم دريايي و همچنين بازديد كاركنان اين ناوگروه از شهر بندرعباس از جمله برنامه هايي است كه در طي مدت حضور اين ناوگروه در ايران پيش بيني شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: