آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 فروردین ماه 1392 = 21-03 2013

کره شمالی: حمله به پايگاه های آمريکا به ژاپن

ارتش کره شمالی تهدید کرد می تواند پایگاه های نظامی آمریکا را در شرق آسیا هدف قرار دهد.

ستاد فرماندهی کل ارتش کره شمالی روز پنجشنبه هشدار داد اگر آمریکا در رزمایش مشترک خود با کره جنوبی از هواپیماهای بمب افکن با قابلیت هسته ای استفاده کند، به پایگاه های نظامی آمریکا حمله خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی کره شمالی (کِی آر تی) به نقل از سخنگوی فرماندهی کل ارتش این کشور اعلام کرد آمریکا نباید فراموش کند که پایگاه نیروی هوایی اندرسون در منطقه گوام که بمب افکن «بی 52» از آن بلند می شود، آن دسته از مناطق ژاپن که زیردریایی ها با نیروی هسته ای در آن مستقر شده اند و همچنین پایگاه های نیروی دریایی اوکیناوا در تیررس ابزارهای هدفگیریِ دقیق ما هستند.

تهدید اخیر پیونگ یانگ در واکنش به گزارش هایی درباره پرواز بمب افکن بی 52 آمریکا بر فراز شبه جزیره کره است. ظاهراً آمریکا این هواپیما با قابلیت هسته ای را در رزمایش مشترک و سالانه خود با نیروهای کره جنوبی به پرواز در آورده است.

کره شمالی پیش از این آمریکا را به حمله هسته ای تهدید کرده بود، در حالیکه این اقدام فراتر از قابلیت های کنونی ارتش این کشور است.

از زمان افزایش تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی به علت سومین آزمایش هسته ای موفقیت آمیز پیونگ یانگ، تنش ها در شبه جزیره کره شدت یافته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: