آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 اسفند ماه 1391 = 17-03 2013

انتخابات؛ دولت بین سینماگران پول پخش می کند

فصل انتخابات ریاست جمهوری در حال آغاز است و برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد، رقابت بین جناح های مختلف حاکمیت برای توزیع پول بیشتر و جلب آرا آغاز شده است. جدیدترین نمونه که شاید عجیب ترین در نوع خود نیز باشد، توزیع پول بین سینماگران است.

به گزارش سایت کلمه، تلاش های دولت برای جذب زودبازده سینماگران که از طریق دستورهای نمایشی برای احیای خانه سینما به جایی نرسید، حالا در آغاز فصلی که به انتخابات منتهی می شود، دولت قصد دارد همان رفتاری را که در انتخابات گذشته با آحاد مردم داشت و می خواست از طریق توزیع سود سهام عدالت، سیب زمینی رایگان و پول های کمکی تحت عناوین مختلف آرای عمومی را جلب کند، با برخی از نخبگان داشته باشد.

بدین ترتیب خبر می رسد که دولت قصد دارد تحت عنوان “کارت هدیه ریاست جمهوری” به توزیع مبالغ ۶۰۰ هزار تومانی بین اعضای صنوف مختلف سینمایی بپردازد و بودجه آن را نیز تخصیص داده است. این خبر را سعید الهی، دبیر هیأت سامان‌دهی صنوف سینمایی، به ایسنا اعلام کرده و خبر داده که فردا و پس فردا، یکشنبه ۲۷ و دوشنبه ۲۸ اسفند کارت ها توزیع خواهد شد.

به گفته این مسئول دولتی، قرار است چهارهزار کارت هدیه ریاست جمهوری به مبلغ ۴۰۰هزارتومان نقدی و ۲۰۰هزارتومان ویژه‌ی خرید کالا میان اعضای صنوف قانونی سینما توزیع شود.

واضح است که منظور وی از “صنوف قانونی” تشکل هایی هستند که اعضای آنها وابستگی خود به دولت را اثبات کنند. به همین منظور وی بر سر افراد غیر عضو در این تشکل ها نیز منت گذاشته و آنها را نیز به شرط سرسپردگی مشمول دریافت هدیه ویژه دانسته و گفته است: “سایر اهالی سینما که صنوف آن‌ها متأسفانه همچنان قانونی نشده است، براساس اطلاعات فردی آن‌ها که در اختیار هیأت سامان‌دهی قرار دارد بعد از تعطیلات نوروز و براساس یک مکانیزم توزیعی عادلانه، متناسب با محدودیت تعداد کارت‌ها می‌توانند از هدیه‌ی رییس‌جمهور بهره‌مند شوند.”

الهی از دو تشکیلات دولتی به نام های شورای عالی سینما و جامعه‌ی صنفی تهیه‌کنندگان به عنوان پیگیری کنندگان “هدیه ریاست جمهوری” نام برده و تحقیر را اینگونه کامل کرده که بر “ضرورت رعایت نظم و حضور به‌موقع برای تحویل هدایا” تاکید داشته است.

مشخص نیست که دولت از کدام ردیف بودجه به چنین خاصه خرجی هایی دست می زند. اما به نظر می رسد با توجه به اینکه عیدانه غیر قانونی اسفندماه در عمل به نام رهبری تمام شد، احمدی نژاد و جریان دولتی هم قصد دارند پول هایی را مستقیما به نام خود پخش کنند.

به نظر می رسد آنچه در این میان هیچ اهمیتی برای رهبری و دولت و نهادهای نظارتی و مجموعه حاکمیت ندارد، حرمت قانون و حریم بودجه های عمومی است که برای کسب یا نگه داشتن قدرت اینگونه به سادگی و بی محابا خرج می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: