آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 دی ماه 1391 برابر با 2013 Wednesday 16 January

جمعیت جوان ایران در معرض موج سوم ایدز

شهرزادنیوز:به نظر کارشناسان ایران تاکنون دو موج ایدز، از طریق فرآورده های خونی و در معتادان تزریقی را پشت سر گذاشته، اما اکنون با موج سومی روبروست که از طریق رابطه جنسی است و به مرور وارد خانواده‌ها می‌شود.

دکتر مجتبی قائمی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر، در این رابطه اظهار داشت که جمعیت جوان، بیشترین جمعیت در معرض خطر موج سوم ایدز از طریق رابطه جنسی هستند. بر اساس اعلام سازمان جهانی یونیسف، 60 درصد جمعیت ایران جوان هستند و تنها 10 درصد آنان از ایدز اطلاع دارند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت که زندانیان، مصرف‌کنندگان مواد مخدر تزریقی و جوانان از جمله گروه‌های در معرض خطر ایدزهستند، بنابراین هیچ‌گاه نباید چشم‌مان را بر روی ایدز ببندیم و بگوییم چون کشوری اسلامی هستیم، ایدز در ایران نیست.

وی همچنین گفت که 10 درصد ایدزی‌ها در ایران را زنان تشکیل می‌دهند و تعداد زنان مبتلا به ویروس ایدز در حال افزایش است. 99 درصد این زنان از طریق همسران خود مبتلا شده اند.

این کارشناس، راه دیگر انتقال ایدز را از مادر به کودک دانست و گفت: درحین بارداری 27 درصد، درحین زایمان 65 درصد و احتمال آلودگی کودک در حین شیردهی 20 درصد است.

وی همچنین وسایل پزشکی آلوده، حجامت، دندان‌پزشکان غیر مجاز و خالکوبی را از جمله راه‌هایی دانست که موجب انتقال ایدز از طریق خونی می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved