آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 16 December

همسر فعال کارگری مورد بازجویی قرار گرفت

کمیته گزارشگران حقوق بشر- صبح امروز 25 آذرماه شهناز سوگند، همسر علی نجاتی از فعالین کارگری در شعبه 2 دادگاه انقلاب شهرستان دزفول مورد بازجویی و تفهیم اتهام قرار گرفت.

بنا به اخبار رسیده به کمیته گزارشگران حقوق بشر، ایشان در تاریخ 7 آذر بنا به شکایت پلیس امنیت این شهر به دادگاه انقلاب احضار شده است، این در حالی است که شهناز سوگند در تاریخ 20 شهریور گذشته مورد بازپرسی قرار گرفته و در تاریخ 7 آبان سال جاری از سوی شعبه 102 دادگاه جزایی شهرستان دزفول به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط و مصاحبه با رسانه های بیگانه (در مورد وضعیت جسمی همسرش)، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مورد محاکمه قرار گرفته و نهایتاً تبرئه شده بود.

علی نجاتی، از فعالین سرشناس کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه است که به علت فعالیت های کارگری و سندیکایی خود از کار اخراج و به یک سال حبس تعزیری و سه سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی و کارگری محکوم شده بود. وی در دوران تحمل حبس یک ساله اش از وضعیت بسیار بد جسمی و ناراحتی شدید قلبی رنج می برد. این فعال کارگری روز سوم مهرماه سال جاری پس از تحمل یکسال دوره حبس از زندان آزاد و روز 29 مهرماه مجدداً با اتهام جدید مورد احضار و بازپرسی قرار گرفت



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved