آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 15 December

در قوانین مبارزه با ماهواره و بدحجابی بازنگری شود

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به مشکلات اجرایی قوانینی چون مبارزه با ماهواره , بدحجابی , اعتیاد و ... گفت: وظیفه مجری قانون اجرای قانون است ، اما اینکه ما چگونه قانون بنویسیم و چگونه حکم کنیم و چگونه قانون توسط عوامل اجرایی , اینها موضوعات قابل بحثی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در یک پروسه زمانی به اینجا رسیدند که ایجاد کمپ ترک اعتیاد از زندانی کردن معتادین اثر بخش تر است و نیروی انتظامی آمد و پیشتاز این مساله شد ؛ در مسائل دیگر چون حجاب و جمع آوری ماهواره نیز از نیروی انتظامی می خواهیم صبورتر عمل کنند و حوصله را اساس قرار دهند و بدانند اگر با کسانی مذاکره شود ، اثرش ممکن است به مراتب بهتر از برخورد های خشن باشد.

وی افزود: ما به خاطر اجرای قانون نمی توانیم ارگانی را تقبیح کنیم ، اگر نقصی هست ، باید در قانون نوشته شده بازنگری شود و نیروی انتظامی نیز اگر قرار است قانون را اجرایی کند باید پیوسته کار کند و نه در مواقع خاص .

دبرکل خانه کارگر گفت: آن چیز که روشن است این است که ما توصیه می کنیم همانطور که برخورد نرم در تجربه با معتادین توانست اثربخش باشد ، در بحث حجاب و ماهواره نیز می توانند از طریق روشنگری ، مذاکره و گفتگو و حتی در جامعه های مبنا مثل دبیرستان و دبستان و دانشگاه با صحبت های کارشناسی ، جواب دهی بهتری را شاهد باشیم.

محجوب در خاتمه گفت: باید توجه داشته باشیم که کار فرهنگی را نیز بهتر است کسانی انجام دهند که منسب این کار باشند ؛ برخورد خشن ، هزینه های اجتماعی بالایی دارد و باید راههای کم هزینه چون توصیه ،گفتگو و مجاب کردن افراد ، برگزیده شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved