آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 08 October

انتشار کاریکاتور توهین آمیز در کیهان حکومتی

انتشار کاریکاتور توهین آمیز از یوسف نبی در کیهان دولتی

دو ماهنامه کیهان کاریکاتور در شماره 245-246 (مرداد و شهریور 1391) خود کاریکاتوری را در صفحه 49 منشتر کرده است که با عنوان «زلیخا شو» نام گذاری شده است.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از منابع خبری اینترنتی در داخل ایران، کاریکاتوری توهین آمیز با عنوان «زلیخا فشن شو» در صفحه ۴۹ این ماهنامه درج گردیده که در آن "یوسف" به شکل یک مانکن عریان در جمع زنان اشراف زاده مصری که دستان خود را از زیبایی او بریده اند به نمایش در آمده است.

این داستان روایت ی است از یک قصص قرانی ! داستان مربوط به حضور یوسف در جمع زنان دعوت شده توسط زلیخا و به دنبال آن بریدن دستهای مهمانان توسط چاقو به سبب آنکه محو زیبایی یوسف شده بودند.

شخصیت "یوسف نبی" در بین سایر ادیان بخصوص مسیحیان و یهودیان مورد احترام است و در قرآن مسلمانان نیز روایات متعددی در ارتباط با وی موجود است.

حال مشخص نیست ماهنامه دولتی کیهان زیر نظر سیستم جمهوری اسلامی و تحت نظر موسسه کیهان منتشر می گردد چگونه اقدام به انتشار این کاریکاتور توهین آمیز نموده است.

منابع خبری داخل ایران طی گزارشات خود می نویسند: " انتشار این کاریکاتور که به شکل آشکار به یوسف پیامبر اشاره دارد و حتی روایت قرآنی از اعتقادات مسلمانان را مورد تمسخر و استهزا قرار داده در حالیست که هیچ کدام از دستگاه های نظارتی به انتشار این کاریکاتور عکس العملی نشان نداده و گویا موسسه کیهان در حریم امن همیشگی خود قرار دارد.

انتشار این کاریکاتور توهین آمیز و سکوت نهادهای نظارتی این سوال را در ذهن ایجاد می کند که اگر این تصویر در یکی دیگر از نشریات داخل ایران و یا (خارجی) منتشر می شد نهادهای مسئول چه عکس العملی از خود نشان می دادند؟ آیا قوه قضائیه و هیئت نظارت بر مطبوعات به سرعت دستور توقیف و بازداشت مسئولین آن نشریه را صادر نمی کرد؟

بی تفاوتی رسانه های محافظه کار و نهادهای مربوطه نسبت به انتشار این کاریکاتور توهین آمیز در حالیست که دستگاه های نظارتی جمهوری اسلامی بر مطبوعات برخوردی دوگانه ای از خود نشان می دهند.

حال این این مسئله این شبهه را ایجاد می‌کند که آیا برخی از رسانه‌ها در سایه‌ای از امنیت قرار دارند؟
این در حالیست که چندی پیش انتشار کاریکاتوری در روزنامه شرق که هیچ ارتباطی به موضوع دفاع مقدس نداشته دستگاه نظارتی بر مطبوعات واکنش جدی به آن نشان داده و مدیر مسئول این روزنامه را بازداشت کرده و روزنامه شرق را توقیف نمودند اما نسبت به انتشار کاریکاتوری که توهین آشکار حتی به اعتقادات مسلمانان و روایات قرآنی داشته است هیچ عکس العملی نشان نداده اند.

چندی پیش نیز روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با مدیریت سردار پاسدار یدالله جوانی دست به انتشار کاریکاتورهایی زد که با توجه به نگرش مسیحیت ستیز آنان این طرحها بیش از آنکه یک طرح هنری و طنز و کاریکاتور باشد تیغی بود از جنس کاغذ بر علیه مسیحیت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved