آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 28 August

چند گزارش از وضعیت زندانیان سیاسی/اعتصاب غذا و...

یک زندانی سیاسی پس از ۲۰ سال حبس دست به اعتصاب غذا زد و لبهای خود را دوخت

خبرگزاری هرانا – محمد نظری زندانی سیاسی که بیش از ۲۰ سال است به اتهام ارتباط با حزب دمکرات کردستان در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد در اعتراض به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده و لبهای خود را دوخت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نظری زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که به اتهام ارتباط با حزب دمکرات کردستان به حبس ابد محکوم شده و تا کنون ۲۰ سال از حبس خود را پشت سر گذاشته است در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین قوه قضاییه در مورد آزادیش از امروز صبح دست به اعتصاب غذا زده و لبهای خود را دوخت.

گفتنی است، محمد نظری بعد از ۵ سال پیگیری خانواده خود در دادسرا و قوه قضاییه در اعتراض به بی‌توجهی قوه قضایی به مسئله آزادیش دست به اعتصاب غذا زده است.

یکی از نزدیکان محمد نظری به گزارشگر هرانا گفت: وی در زمان دستگیری بیست و دو سال بیشتر نداشت و هیچگونه اقدام مسلحانه‌ای نیز انجام نداده بود. کار او تنها فعالیت تبلیغی بوده است و نباید تمام عمر خود را در زندان سپری کند. ما ۵ سال است که پیگیر آزادی وی هستیم ولی مسئولین قوه قضاییه پاسخی به ما نمی‌دهند.


نادر بابایی دچار خونریزی داخلی و تشنج شد

خبرگزاری هرانا - دکتر نادر بابایی که در تاریخ ۲۲ مرداد سال جاری به همراه ۱۴ زندانی دیگر متحمل ۷۴ ضربه شلاق شده بود هم اکنون دچار خونریزی داخلی و تشنج شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نادر بابایی جانباز جنگ ایران و عراق که پس از حوادث عاشورا بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه و به ۶ سال جبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد، به تازگی حکم شلاق ایشان را در زندان اوین اجرا نمودند و ایشان که سابقه حمله قلبی نیز دارند و در زندان تا کنون دوبار سکته خفیف داشتند بابت استرس و تحمل شلاق‌ها خونریزی داخلی نمودند.

قابل به ذکر است پیشتر نامبرده در زندان رجایی شهر به صورت غیر قانونی تحمل کیفر می‌کردند و ایشان را به دلایلی نا‌معلوم به انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند، هم اکنون وی در بند عمومی ۳۵۰ بسر می‌برند.


حسن آشتیانی، زندانی سیاسی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

خبرگزاری هرانا – حسن آشتیانی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن آشتیانی هفته گذشته از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

قاضی مقیسه با عزل وکیل قانونی وی و جایگزینی وکیل تسخیری نامبرده را مورد محاکمه قرار داده است، این زندانی پس از صدور حکم نسبت به این موضوع و هم چنین عدم اطلاع از دادنامه و موارد اتهامی و شواهد و مستندات پرونده اعتراض کرده است.

این در حالی است که قاضی دادگاه در مورد عدم حضور مدعی العموم با فحاشی و توهین و ناسزا، تنها پس از ۱۱ دقیقه وی را به اتهام محاربه به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.

دادگاه انقلاب آقای آشتیانی را به دلیل فروش منزل خواهر خود و ارسال وجه آن برای ایشان، متهم به کمک نقدی برای سازمان مجاهدین خلق شده است.

اتهامی که در تمامی مراحل دادرسی از سوی ایشان رد شده و بار‌ها تاکید کردند که از عضویت خواهر خود در سازمان و همکاری وی هیچ گونه اطلاعی نداشته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved