آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 26 August

کاميونهای کمک شهرداری در نماز جمعه چه می کرد؟

مبادا کمک به زلزله زدگان بهانه تبليغ شود
آقاي شهردار! کاميون هاي کمک شهرداري در نماز جمعه چه مي کرد؟

به گزارش البرزنيوز،‌ نمازگزاران تهراني روز جمعه شاهد تعداد زيادي كاميون بودند كه در خيابان طالقاني در معرض ديد مردم رديف شده بود ، روي هر كاميـون هم پارچه‌ نوشته‌هايي با اين مضمون نصب شده بود: "ستاد كمك‌هاي مردمي مناطق 22 گانه شهر تهران، شهرداري تهران" كه نشان مي‌داد كاميون‌ها حامل كمك‌‌ به مناطق زلزله‌زده است.

جالب آنكه كاميون‌ها قبل از پايان نماز بلافاصله محل را ترك كردند، اما در اين ميـان، اين سوال ذهن برخي از شهروندان را به خود مشغول كرد كه: "اساسا هدف اصلي شهرداري از به نمايش گذاشتـن كاميون‌ها چه بـوده است؟"

1- به احتمال زياد هدف شهرداري از اين كار، جمع‌آوري كمك‌هاي بيشتر مردم براي زلزله‌زدگان نبوده است، چون اولا همه بار همه كاميون‌ها كاملا بسته شده بود و ثانيا كاميون‌ها خيلي سريع و تا قبل از پايان نماز، خيابان طالقاني را ترك كردند، به نحوي كه هيچگونه فرصتي براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي نبـود.

2- آنطور كه مسئول ستاد جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي شهرداري تهران در گفتگو با روزنامه همشهري امروز(شنبه) بيان كرده ، كاميون‌ها كه تعداد آنها 42 دستگاه بوده، كمك‌هاي خودجوش مردمي را به مناطق زلزله‌زده حمل مي‌كرده است! اما آيا واقعا نياز بود كه كمك‌هاي خودجوش مردمي، اينطور به خود مردم نمايش داده شود؟ آيا اين رفتار، شائبه تلاش شهرداري تهران براي بهره‌برداري از احساسات مردم به نفع خود را در ذهن متبادر نمي‌كنـد؟
3- شايد اينطور عنوان شود كه هدف از اين نمايش خدمت، ترغيب ديگران به خدمت‌رساني بوده است، بايد پرسيد منظور از ديگران چه افرادي هستند، مردم عادي يا سازمان‌ها؟ مردم عادي كه اين روزها، بارها و بارها، اطلاعيه‌هاي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي را از رسانه‌هاي مختلف شنيده‌اند به حد توان خود، به هموطنان كمك كرده و خود اين حماسه را آفريده‌اند، بنابراين نيازي ندارند تا شهرداري براي اطلاع‌رساني خدمات مردم به خود آنها، خودش را به زحمت بياندازد و كاميون‌هاي بزرگ را در خيابان رديف كند! روش هشياركردن سازمان‌ها و دستگاه‌ها هم قطعا استفـاده از مكاني عمومي مانند نمازجمعـه نيست! پس واقعا كاميون‌ها با چه هدفـي به نمايش گذاشته شدند، تبليغ حماسه‌ آفريني مردم يا تبليـغ خدمات شهرداري تهران!

4- احتمالا مسير كاميون‌ها هم براي رساندن كمك‌هاي شهرداري به زلزله‌زدگان از خيابان طالقاني نمي‌گذشته است!

سرانجام، اين موضوع جـاي تأمل دارد كه مبادا مصيبت سختي مانند زلزله، فرصتي شود صرفا براي نمايش خدمت مسئولان (اعم از دولتي و غيردولتي)، نمايشي كه در آن، حاشيه‌ها و بهره‌برداري‌هاي تبليغاتي از متن پررنگ‌تر است. و در اين رهگذر، آنچه معمولا فراموش مي‌شود، هدف اصلي از خدمت‌رسانـي به مردم است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved