آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 15 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 05 August

ایلام رتبه اول بروز بیماری سالک

قدس آنلاین - ایلام: رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت: استان ایلام رتبه اول بروز بیماری سالک در کشور را دارد.
جواد نورالهی در نشست شورای سلامت شهرستان مهران با بیان اینکه باید برای ریشه کنی این بیماری اقدامات مؤثری صورت گیرد، افزود: بر اساس آمارهای موجود، در هر 100 هزار نفر 155 نفر در استان ایلام به بیماری سالک مبتلا هستند.
وی استان ایلام را ششمین استان کشور در زمینه موارد ابتلا به بیماری سالک در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین آمار ابتلا به انگل این بیماری در بین کودکان، دانش آموزان و نظامیان دیده می شود.
رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با اشاره به اینکه در سال 89 بیش از 896 نفر و در سال 90 بیش از 891 نفر در استان ایلام به سالک مبتلا شده اند، تصریح کرد: در سال 89 در شهرستان های دهلران و مهران به ترتیب با 401 و 269 نفر بیشترین کانون مناطق آلوده بیماری سالک در استان ایلام بوده اند.
جواد نورالهی تردد زائرین عتبات عالیات و اقامت مسافران در شهرهای مرزی را نیازمند توجه بیشتر در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری سالک دانست و خاطر نشان ساخت: مبارزه با ناقلان (پشه) و مخازن بیماری (جونده ها) در کنترل بیماری سالک اهمیت زیادی دارد که تحقق این مهم نیازمند مشارکت همگانی است.
وی با بیان اینکه آموزش عمومی برای حفاظت های فردی، سم پاشی کانون های آلوده و توزیع قلم های ضد گزش به صورت رایگان در کنترل و ریشه کنی این بیماری بسیار مهم است، یادآور شد: بیماریابی فعال، درمان به موقع و نابودی مخازن این انگل، از جمله اقدام های انجام شده برای کاهش بیماری سالک در استان ایلام است که در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.
گفتنی است سالک نوعی بیماری پوستی است که عامل آن انگل تک یاخته ای از جنس لیشمانیا است و بر اثر نیش پشه به وجود می آید.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved