آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 19 July

پلیس بلغارستان: انفجار دیروز انتحاری بوده است

وزارت کشور بلغارستان اعلام کرد انفجار اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی ناشی از یک حمله انتحاری بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، در بیانیه وزارت کشور بلغارستان گفته شده که عامل حمله انتحاری گواهینامه تقلبی رانندگی آمریکایی داشته است.

شاهدان می گویند اندام های متلاشی شده قربانیان این انفجار در محل حادثه پراکنده شده بود و خودروها و اتوبوس های مجاور نیز آتش گرفتند.

بلغارستان از جمله کشورهایی است که بسیاری از گردشگران اسرائیلی را به خود جذب می کند و همواره مسائل امنیتی در این کشور جدی گرفته می شود.

مقامات بلغاری می گویند هیچ گونه اطلاعی از وقوع احتمالی چنین حمله ای در اختیار نداشته اند.

دو شهروند بلغاری که در انفجار کشته شده اند راننده اتوبوس و راهنمای گردشگری بوده اند و همانگونه که وزارت کشور بلغارستان اعلام کرده است این حمله انتحاری بوده و در نتیجه تعداد کشته ها را باید نه نفر به حساب آورد.

براساس بیانیه وزارت کشور بلغارستان عامل حمله انتحاری مرد بوده و یک گواهینامه تقلبی رانندگی آمریکایی در میان اندام های متلاشی شده وی پیدا شده است.

یک مقام بلغاری گفت فردی که حمله انتحاری را انجام داده با استفاده از تصاویر دوربین های مدار بسته شناسائی شده است.

به گفته این مقام بلغاری، عامل حمله انتحاری در اطراف فرودگاه برای مدتی پرسه می زده تا اینکه هواپیمای حامل گردشگران اسرائیلی در فرودگاه فورگاس فرود آمده است. وی سپس از محوطه فرودگاه خارج شده و به طرف اتوبوس رفته است.


عاملان اقدام تروریستی بلغارستان شناسايی شوند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سوقصد تروریستی علیه گردشگران اسرائیلی در بلغارستان را شدیدا محکوم کرد و خواستار شناسايی عاملان آن شد.

فرانسه، آلمان، انگلستان و اتحادیه اروپا نیز این سوقصد تروریستی را قاطعانه محکوم کردند.

این اقدام تروریستی تا کنون دستکم شش کشته برجای گذاشته است. در این سوقصد تروریستی 32 تن دیگر نیز مجروح شدند که حال برخی از آنان وخیم اعلام شده است.

پلیس بلغارستان اعلام کرده که انفجار در اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی ناشی از بمب بوده است.

در کاخ سفید واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا مراتب انزجار خود را از این اقدام تروریستی ابراز کرد و گفت، ایالات متحده حاضر است تمام امکانات خود را برای شناسايی عاملان این سوقصد بکار گیرد.

پخش تصاویر تلویزیونی این رویداد در اسرائيل با موجی از اندوه و خشم همراه شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، رژیم تهران را به دست داشتن در این سوء‌قصد تروریستی متهم کرده است.

وی گفت، همه‌ شواهد حاکی از آن است که رژیم تهران در این ماجرا دست دارد.

به گزارش رادیو آلمان، نخست وزیر اسرائيل به سوء‌قصدهای مشابهی اشاره کرد که در ماه‌های گذشته در هند، گرجستان، تایلند، قبرس و کنیا روی داده است.

وی افزود، این حملات تروریستی از سوی رژیم تهران در همه‌ جهان گسترش می‌یابد و هشدار داد که اسرائيل با قاطعیت به اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی واکنش نشان خواهد داد.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved