آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 08 July

بازداشت يک تروريست اسلامی در محل المپيک

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، یک مظنون تروریست در انگلیس به نقض قوانین رفت و آمد به دهکده برگزاری المپیک تابستان 2012 لندن متهم شد.

این متهم که نامش تنها سی اف اعلام شده، مظنون به عضویت در گروه الشباب سومالی وابسته به القاعده است.

وی یکی از نه نفری است که توسط دستگاه امنیتی انگلیس برای امنیت ملی این کشور تهدید آمیز معرفی و برای تردد، تماسها و نیز استفاده آنها از رایانه محدودیت هایی اعمال شده است.

وی که به گفته رسانه های انگلیس یک شبه نظامی جهادی انگلیسی است، عضو یک خانواده پرجمعیت ساکن شمال لندن است. وی ماه مارس گذشته از سومالی به انگلیس مسترد شده است.

این فرد پس از استرداد دو ماه به علت جرایم مالی زندانی شد و پس از آن تحت مراقبت و محدودیت های سازمان های امنیتی انگلیس قرار گرفته و مجبور به اقامت در نورویچ در شرق انگلیس شده است.

براساس این قوانین عبور مرور وی به دهکده برگزاری المپیک ممنوع شده بود اما براساس گزارش سازمان های امنیتی انگلیس وی پنج بار به این محل رفت و آمد کرده است. وی اکنون قصد دارد این ممنوعیت را به چالش بکشد.

وکیل وزارت کشور انگلیس پس از بازداشت این فرد هشدار داد که این فرد همچنان متعهد به افراط گرایی است.

براساس اسنادی که وی به دادگاه عالی انگلیس ارائه کرده ترزا می وزیر کشور انگلیس اعلام کرده است که اگر این فرد تحت محدودیت نباشد به فعالیت های تروریستی چه در سومالی چه در انگلیس بازخواهد گشت.

سخنگوی دفتر دادستانی انگلیس نیز اعلام کرد این فرد به پنج بار نقض قوانین رفت و آمد متهم شده است و بیست و هفتم ژوئیه بیست روز دیگر در دادگاه محاکمه خواهد شد. المپیک لندن دقیقا همین روز آغاز می شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved