آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 01 July

رزمایش موشکی پاسداران: اسراییل را محو میکنیم

رادیو فرانسه: جمهوری اسلامی ایران امروز جدیدترین رزمایش خود که مختص به مانورهای موشکی است را آغاز کرد. مانوری که گفته شده هدف از آن ارزیابی توانایی موشک‌های سپاه در هدف قرار دادن پایگاه های موشکی کشورهای «فرا منطقه‌ای» است.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران درست در روزی که اتحادیه اروپا تحریم های بی سابقه نفتی خود را علیه ایران به مرحله اجرا درآورد اعلام کرد که مانور موشکی «پیامبر اعظم ٧» را برگزار می کند.

سردار امیر علی حاجی‌زاده- فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، در نشست خبری که عصر امروز در این مورد برگزار شده بود اظهار کرد: رزمایش موشکی نیروی هوا فضای سپاه با نام «پیامبر اعظم ٧» از روز دوشنبه به مدت سه روز آغاز خواهد شد.

رزمایشی که به مانند همیشه، مقامات نظامی جمهوری اسلامی با انجام آن «پیام صلح و دوستی برای همه کشورهای منطقه» نفرستادند.

سردار حاجی زاده در مورد جزییات این رزمایش گفت: در این رزمایش موشک‌های دوربرد، میانبرد و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سمت هدف از پیش تعیین شده شلیک می‌شوند.

حاجی‌زاده هدف از برگزاری این رزمایش را اینگونه بیان کرد: این رزمایش در ادامه رزمایش‌های سالیانه سپاه محسوب می‌شود و تفاوت عمده آن با دیگر رزمایش‌ها احداث و ایجاد پایگاه‌های مشابه با پایگاه‌های هوایی کشورهای فرامنطقه‌ای در دل کویر است که قرار است با شلیک موشک‌ها به داخل این پایگاه‌ها شرایطی ایجاد کنیم تا فرماندهان و متخصصین ما بتوانند میزان دقت، اثرگذاری کلاهک‌ها و سنجش سامانه‌ها را انجام دهند.

این در حالی است که بسیاری از مقامات غربی و البته اسراییل بارها نسبت به تلاش ایران برای دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته تر در زمینه پرتاب و هدایت موشکهای بالستیک ابراز نگرانی کرده بود و این تلاش را به موازات آنچه که تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای میخوانند ارزیابی کرده اند.

در همین راستا بود که طی سالهای اخیر و با رایزنی فشرده مقامات تل اویو با مقامات مسکو، روسیه از فروش سیستم دفاع موشکی "اس ٣٠٠" به ایران منصرف شد.

با این وجود این مقام بلند پایه سپاه امروز در میانه نشست خبری خود با اشاره به استقرار سپر دفاع موشكی در تركیه و كشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: این اقدامات بیشتر از آن كه امنیت این كشورها را تأمین كند به دنبال دفاع از رژیم صهیونیستی است.

وی با تأكید بر این كه ما در مقابل این اقدامات بیكار نمی نشینیم اظهارداشت: یكی از اقداماتی كه برای مقابله با سپر دفاع موشكی انجام شده، بهره برداری از موشك‌های بالستیك ضد رادار " آرم'" است.

سردار حاجی زاده افزود: این موشك‌ها رادارهای پدافند هوایی را هدف قرار می دهند بطوری كه همه سامانه های پدافندی از جمله سامانه " گنبد آهنین" نیز در برابر این موشك‌ها بسیار آسیب پذیر هستند.

لازم به ذکر است "گنبد آهنین" نام سپر دفاع موشکی است که اسراییل برای دفاع از خاک خود در مقابل حملات موشکی با کمک ایالات متحده امریکا طراحی و اجرا کرده است.

مقامات مختلف اسراییلی طی سال‌های اخیر مدعی شده اند که جمهوری اسلامی با دستیابی به سلاح هسته‌ای و فن آوری موشکی خود "هولوکاست" دیگری را ایجاد خواهد کرد و بارها بر حق حمله پیش دستانه خود مبنی بر از بین بردن تأسیسات هسته‌ای- نظامی جمهوری اسلامی تأکید کرده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با ادعای این كه اگر اسراییل به ایران حمله كند نابود خواهد شد، گفت: اگر آنها حركتی كنند، بهانه‌ای به دست ما می دهند تا آنها را از روی كره زمین محو كنیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved