آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 10 May

هشدار احمدی نژاد نسبت به زیرسوال بردن اجرای یارانه ها

ایرنا: رییس جمهوری اسلامی ایران نسبت به 'زیر سوال بردن اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ' ‌هشدار داد و گفت:‌ هدفمندی یارانه ها مقدمه تحولات بزرگ اقتصادی در كشور است.

ییس جمهوری پیش از ظهر پنج شنبه كه درجمع مردم مشهد و مجاوران و زایران حضرت رضا(ع)‌در صحن جامع رضوی سخن می گفت؛ اظهار داشت :‌ قانون هدفمندی یارانه ها از مهم ترین طرح های دولت است و این طرح مقدمه تحولات بزرگ اقتصادی است .

وی افزود: اقتصاد ایران می تواند جزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد.

رییس جمهوری با بیان این مطلب كه '‌تا جان در بدن دارم اهداف اعلام شده را پیگیری خواهم كرد و هرگز كوتاه نخواهم آمد'،‌ یادآور شد كه عده ای تلاش می كنند تا قانون هدفمندی یارانه را زیر سئوال ببرند.

احمدی نژاد تصریح كرد: '‌دائما شایعه پراكنی می كردند ، اخبار دروغ و جعلی منتشر می كردند و با كمك بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یك توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا كه مطلقا ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد؛‌ اخلال كردند.

وی همچنین گفت: این مساله ای كه در بازار ارز و طلا دیدید حاصل توطئه مشترك داخلی و خارجی بود . دولت درصدد بوده و هست كه قاطعانه با این توطئه برخورد كند و اجازه ندهد كه به ملت عزیز ایران فشار وارد كند.

احمدی نژاد در عین حال خاطرنشان كرد كه '‌ برخورد با این توطئه ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح و در زمان مناسب است كه متاسفانه دست دولت از این جهت خالی بود.'

وی با اشاره به وجود نیروها و عناصر اطلاعاتی مومن ؛ هوشمند و توانمند گفت‌ به عنوان مقدمه آن توطئه با طرح موضوع های فرعی كاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش كردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه های غیراصلی و غیرواقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد كردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا كنند.

رییس جمهوری همچنین گفت :‌امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط شده است و با تمامی توان در تلاش است تا این توطئه زشت را خنثی و ریشه كن كند.

وی به ملت ایران اطمینان داد كه دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به مسایل و مشكلات موجود در بازار اقتصادی، گرانی ها و فشارهایی كه از جوانب گوناگون به ملت وارد می شود، اشاره كرد و اظهارداشت: حدود 1.5 سال پیش در یك برنامه تلویزیونی درباره طرح عظیم هدفمندی یارانه ها با مردم گفتگو و اعلام كردم كه این طرح بزرگترین طرح اقتصادی كشور در پنجاه تا 60 سال اخیر است.

رییس جمهوری با اشاره به این كه به لطف خدا و با هوشمندی مردم این طرح با موفقیت اجرا شد، گفت: از همان روزی كه این طرح موفق شد بدخواهان آن را نمی پسندند و می خواستند كاری كنند كه شیرینی آن در كام ملت تلخ شود.

احمدی نژاد یادآور شد: از یك طرف بدخواهان به دنبال اخلال در بازار بودند و به دنبال این بودند كه قیمت ها سركش شود و از سوی دیگر می خواستند تا به این بهانه كار بزرگ ملت را در اجرای موفق هدفمندی یارانه ها زیر سوال ببرند.

رییس جمهوری ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در كشور كار در بخش گمرك، مالیات و بانك ها آغاز شده است و اصلاح پول ملی نیز شروع می شود.

رییس قوه مجریه ادامه داد: اقتصاد ما می تواندجزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد، اما ساختارها و روابط اقتصادی ما معیوب است و نیاز به اصلاح دارد.

احمدی نژاد یكی از اصلاحات اساسی را هدفمندی یارانه ها ذكر كرد و گفت: این طرح به لطف خدا به خوبی در كشور اجرا شده و تا امروز دستاوردهای عظیمی برای ملت داشته است.

وی با اشاره به این كه مصرف سرانه انرژی در ایران چهار برابر كشورهای مشابه است، توضیح داد كه با همت مردم اصلاحات آغاز شد.

رییس جمهوری یادآور شد:پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال 89 نزدیك به 62 میلیون لیتر بنزین روزانه در كشور مصرف می شد.

احمدی نژادتوضیح داد كه از زمان اجرای این قانون تا امروز نزدیك به دو میلیون خودروی جدید و بیش از یك میلیون موتورسیكلت اضافه شده اما مصرف بنزین از 62 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر كاهش یافته است.

وی تصریح كرد كه اگر قانون هدفمندی یارانه ها در كشور اجرا نمی شد امروز روزانه 130 میلیون لیتر بنزین مصرف می شد كه بیش از 75 میلیون لیتر آن را باید ازخارج وارد می كردیم.

وی اظهار داشت كه طی یك سال و چند ماه پس از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 31 میلیارد دلار صرفه جویی شده است كه برای تولید، سرمایه گذاری و عمران اختصاص می یابد.

رییس قوه مجریه ادامه داد كه اجرای قانون هدفندی یارانه ها به عدالت كمك كرده و برخی فاصله ها را كاهش داده است اما این به معنای آن نیست كه فاصله ها به طور كامل برداشته شده است چرا كه این طرح نیازمند 15 تا 20 سال بدون مانع است تا فاصله ها كاهش بسیار یابد و قابل قبول باشد.

رییس جمهوری همچنین در ادامه به مواردی در مورد فاصله طبقاتی اشاره كرد و اظهارداشت: درآمد 20 درصد افراد مرفه جامعه نسبت به درآمد 20 درصد اقشار كم درآمد، 12 برابر بود كه اكنون به 8 برابر كاهش یافته است.

وی در عین حال خاطرنشان كرد كه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید فاصله درآمدی این دو طبقه به حداكثر 2 تا 3 برابر برسد.

احمدی نژاد ادامه داد: درآمد 10 درصد اقشار پردرآمد جامعه نسبت به درآمد 10 درصد اقشار پایین جامعه 30 برابر بوده است كه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این فاصله 5 تا 6 درصد كاهش یافته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved