آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 29 April

کارشناسان می گويند القاعده درحال متلاشی شدن است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پاریس نوشت، یکسال پس از مرگ اسامه بن لادن، سرکرده سابق شبکه القاعده، این شبکه تروریستی به هیچ وجه وضع خوبی ندارد.

کارشناسان می گویند مرگ بن لادن به همراه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان باعث از هم پاشیده شدن این شبکه تروریستی شده و تعداد اعضای آن اکنون به ده دوازده نفر کاهش یافته است که در تلاش برای زنده ماندن هستند زیرا ایمن الظواهری جانشین بن لادن نتوانسته است مانند وی این گروه را فرماندهی کند و متحد نگه دارد.

ژان پیر فیلو استاد دانشگاه در فرانسه و نویسنده کتابی درباره شبکه القاعده گفت، آنچه به بلندپروازی القاعده در جهان هویت می بخشید، شخص بن لادن بود. او منحصر به فرد بود و ظواهری قادر نیست جایگزین خوبی برای وی باشد.

وی افزود ظواهری طی یکسال گذشته هیچگونه اقدام عملی انجام نداده، هیچ بیانیه ای را منتشر نکرده و هیچ ابتکاری را نیز ارائه نکرده است .این درحالی است که بن لادن پیوسته از طریق پیام های ویدئویی و صوتی بیانیه هایی را منتشر می کرد. اکنون که القاعده دیگر از توانایی انجام دادن حملاتی مانند حمله یازدهم سپتامبر برخوردار نیست به گروه های محلی متوسل شده است و تلاش می کند از این طریق برای خود اعتبار کسب کند.

این کارشناس فرانسوی افزود، تنها شاخه القاعده در یمن توانسته است در مقایسه با دیگر گروه های وابسته به القاعده خطری بیشتر را برای آمریکا ایجاد کند.

کارشناسان تاکید دارند اگرچه القاعده تلاش می کند همچنان نشان دهد وجود دارد و به فعالیت هایش ادامه می دهد، اما در حقیقت این شبکه متلاشی شده و رو به نابودی است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved