آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 22 March

اپوزیسیون سوریه: ارتش با تانک وارد حما شده است

رادیو آلمان: عملیات سرکوب معترضان سوری توسط ارتش این کشور ادامه دارد. نیروهای اپوزیسیون اعلام کردند که ارتش سوریه با حدود ۹۰ تانک وارد شهر حماء، یکی از پایگاه‌های مخالفان رئیس‌جمهور، بشار اسد شده است.

به گفته‌ی نیروهای اپوزیسیون همچنین در جریان حمله روز پنج‌شنبه (۲۲ مارس/ ۳ فرودین) ارتش به شهر حماء شماری از خانه‌های مسکونی این شهر تخریب و برخی از ساکنان این شهر بازداشت شدند.

ارتش سوریه در هفته‌های اخیر چندین پایگاه معترضان این کشور از جمله منطقه باباعمرو در شهر حمص و شهرهای دیرالزور و ادلیب در مرز این کشور با عراق را تحت کنترل خود درآورده است.


شورای فرماندهی نظامیان مخالف رژیم

همزمان با سرکوب معترضان در دمشق پایتخت سوریه، شورای فرماندهی نظامیان مخالف بشار اسد در این شهر اعلام موجودیت کرد.

هدف از تشکیل این شورا حمایت از فعالیت "ارتش آزاد سوریه" و هماهنگی با آن اعلام شده است.


بیانیه شورای امنیت سازمان ملل ناکافی است

شورای ملی سوریه، یکی از مهم‌ترین گروه‌های اپوزیسیون این کشور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه را ناکافی خواند.

شورای ملی سوریه پنج‌شنبه (۲۲ مارس/ ۳ فروردین) با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت که تصویب بیانیه غیرالزام‌آور شورای امنیت سازمان ملل تنها فرصت ادامه عملیات سرکوب معترضان سوری را برای حکومت این کشور فراهم می‌کند.

شورای ملی سوریه تأکید کرد که "هیچ‌ توافقی" با رهبران حکومت دمشق را مقدور نمی‌داند و تنها راهکار سیاسی خروج از بحران سوریه را کناره‌گیری بشار اسد، از مقام ریاست‌جمهوری سوریه می‌د‌اند.

این شورا خواستار تصویب یک "قطعنامه‌ بازدارنده‌" در شورای امنیت سازمان ملل علیه حکومت سوریه شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved