آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 28 January

اپوزیسیون سوریه: رژیم تهران در قتل عام سوریها دست دارد / اتحادیه عرب ماموریت نظارت را متوقف می کند / فراخوان به تظاهرات علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، شورای ملی سوریه (اپوزیسیون) امروز رژیم تهران را متهم کرد که بهمراه رژیم دمشق به قتل عام مردم بپاخاسته سوریه می پردازد.

یک عضو ارشد شورای ملی سوریه روز شنبه در یک کنفرانس خبری در استانبول گفت، اپوزیسیون سوریه دست داشتن رژیم تهران در قتل عام معترضان سوری را محکوم می کند و از حاکمان ایران می خواهد از شرکت در سرکوب خونین مردم سوریه و حمایت از رژیم بشار اسد دست بکشند.

شورای ملی سوریه همچنین از سوری های مقیم خارج خواست فردا یکشنبه در مقابل سفارتخانه های روسیه در سراسر جهان، در اعتراض به حمایت مسکو از رژیم بشار اسد تظاهرات کنند.

این در حالیست که اتحادیه عرب روز شنبه اعلام کرد که ماموریت نظارت خود در سوریه را متوقف می کند.

علت لغو فعالیت ناظران این اتحادیه در سوریه افزایش خشونت از سوی نیروهای حکومتی اعلام شده است.

رادیو آمریکا در گزارشی با اعلام این خبر گفت، انتظار می رود اتحادیه عرب در این هفته طرح خود را برای تغییر رژیم و تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه به شورای امنیت ارائه دهد.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و نخست وزیر قطر قصد دارند روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد را از چگونگی ماموریت اخیر خود در سوریه و همچنین طرح جدید این اتحادیه برای حل بحران این کشور آگاه سازند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved