آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Tuesday 05 February

عواقب وخیم معرفی رژیم تهران بعنوان عامل انفجار بلغارستان

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از برخی منابع در آمریکا و خاورمیانه نوشت، در هفته جاری دولت بلغارستان نتایج تحقیقات خود را درباره حادثه تابستان گذشته انفجار یک اتوبوس گردشگران اسراییلی در این کشور را منتشر خواهد کرد که در آن رژیم تهران و حزب الله لبنان
به عنوان عاملان این انفجار مرگبار معرفی خواهن دشد.

به گزارش سایت عصر ایران، در 18 جولای سال 2012 انفجار تروریستی در یک اتوبوس حامل جهانگردان اسراییلی در نزدیکی فرودگاه شهر بندری بورگاس بلغارستان منجر به مرگ 5 توریست اسراییلی و زخمی شدن تعداد دیگری شد.ا

ین حادثه شدید ترین حمله تروریستی به جهانگردان اسراییلی از سال 2004 بدین سو بود.

پس از این انفجار مقامات اسرائیل و آمریکا انگشت اتهام را به سمت رژیم تهران و حزب الله لبنان گرفتند.

وزیر کشور بلغارستان روز سه شنبه نتایج تحقیقات درباره حادثه حمله به اتوبوس جهانگردان اسراییلی را برای اعضای ارشد دولت تشریح خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی نیز به وال استریت ژورنال اطلاع داده است که واشنگتن منتظر انتشار رسمی گزارش حادثه حمله به اتوبوس جهانگردان اسراییلی است و پس از انتشار این گزارش موضعگیری خواهد کرد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز به وال استریت ژورنال گفت که اگر این گزارش دولت بلغارستان مستنداتی درباره دست داشتن حزب الله در این ترور در خاک اروپا به دست دهد، این اتحادیه به طور جدی موضع خود درباره قرار دادن گروه حزب الله در لیست گروه های تروریستی را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.

سال گذشته دولت های انگلیس و هلند درخواست قرار دادن نام حزب الله را در لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا مطرح کردند اما برخی مخالفت مانع انجام چنین کاری شد.

منابع اروپایی به وال استریت ژورنال گفته اند که با انتشار این گزارش تلاش های اسراییل برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا جهت گنجاندن نام گروه حزب الله در لیست گروه های تروریستی این اتحادیه تسهیل خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved