آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1402 = 21-06 2023

طرحی در کنگره آمریکا؛ جمهوری اسلامی فقط زبان زور را می‌فهمد

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره طرح دائمی کردن تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان کشورش گفت: ما به صورت منظم با کنگره در خصوص سیاست ایران و آمریکا در ارتباط هستیم و با کنگره مشورت می کنیم.

ساعتی پس از این اظهارات، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با رای قاطع نمایندگان دو حزب طرحی را به تصویب رساند که تحریم‌های ایران را از حالت موقت خارج کرده و آنها را دائمی می‌ کند.

این لایحه به اتفاق آرا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شده و اکنون باید در صحن مجلس به رای گذاشته شود.

مایکل استیل، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا، و سوزی لی، نماینده دموکرات از ایالت نوادا، به همراه مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی از ایالت تگزاس، طراحان اصلی این لایحه هستند.

مایکل استیل در این باره گفت: من از کمیته روابط خارجی به خاطر تصویب این لایحه‌ بسیار سپاسگزارم. ایالات متحده با دائمی کردن این تحریم‌ها این پیام را به حکومت ایران می‌دهد که ما ستیزه‌جویی آنها علیه خود و متحدانمان را تحمل نمی‌کنیم.

این نماینده جمهوری‌خواه آمریکا افزود: رژیم اهریمنی ایران ثابت کرده که نمی‌توان با حسن نیت برای مذاکره به آنها اعتماد کرد. تنها با زور می‌توان راه مصالحه را نشانشان داد و به حملات وحشیانه‌شان به مردم ایران پایان داد و مانع هسته‌ای شدن آنها شد.

به گزارش رادیو فردا، این اقدام کنگره آمریکا در حالی است که طی هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره مذاکرات غیرمستقیم با میانجی‌گری‌ برخی کشورهای منطقه از جمله قطر و عمان منتشر شده است. این گزارش‌ها همچنین عنوان می‌کنند که طرفین در آستانه دستیابی به نوعی توافق درباره محدود کردن عنی سازی اوارنیوم و همچنین آزادی گروگان های آمریکايی هستند.



اردلان June 22, 2023 03:53 AM

این گونه لوایحی که آخرش سبب سرگرم ساختن مردم ایران را فراهم آورد بدرد نخواهد خورد
زیرا تا کنون تحریمهای اعمال شده آمریکا نتنها فاقد کوچکترین تاثیرات منفی در برابر جمهوری عسلامی بوده بلکه بیشتر سبب فربه شدن و افزایش بنیه اقتصادی و نظامی رژیم شده
از سویی دیگر تحریمها بیشتر کمک به افزایش فقر شدید مردم در داخل ایران را بهمراه داشته
اصولا آمریکا طی ۴۵ سال اشغالگری به جنگ زگری با رژیم تروریستی ملاها با اهداف پلید ادامه داده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: