آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 مهر ماه 1401 = 23-09 2022

قتل مهسا و شکاف در باند حاکم؛ چرا به شدت نگرانی‌ شده اند؟

بعداز قتل فجیع مهسا در گشت ارشاد، موجی از اعتراض و خشم بی سابقه به حکومت خامنه ای بالا گرفت. کار به جایی رسید که حتی یک عده‌ از نماینده‌های اصولگرای مجلس، تا نماینده خامنه‌ای در روزنامه اطلاعات بظاهر با موج اعتراض مردم همراه شدند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در توئیتی در واکنش به قتل حکومتی مهسا نوشت: برخلاف تصور برخی دوستان و دشمنان، تجدیدنظر در برخی قوانین، به سقوط دومینو وار نظام منجر نمی‌شود.

پاسدار عزت‌الله ضرغامی نوشت: بزرگترین منکر، بدبین کردن مردم نسبت به اساس دین است. نظام بن‌بست ندارد. برخلاف تصور برخی دوستان و دشمنان، تجدیدنظر در برخی قوانین و روش‌های ناکارآمد اجتماعی، به سقوط دومینووار نظام منجر نمی‌شود. تحولات اجتماعی را درک کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

غلامرضا نوری، رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس هم گفته: بنده قبل از این اتفاق در ماه‌های گذشته در خصوص لزوم تجدیدنظر در این موضوعات اظهارنظر داشتم که قبل از وقوع این حوادث باید چاره‌جویی شود و اگر بخشی از قانونی نیاز به اصلاح دارد انجام شود تا کار به اینجا نرسد.

به گزارش رویداد 24، نوری با اشاره به خشم مردم در پی فوت مهسا امینی می‌گوید: خشم مردم را در برخورد نادرست و مصاحبه‌های نادرست مسئولان ذیربط بعد از وقوع این اتفاق، می‌دانم. به هیچ صورت این اتفاق قابل توجیه نیست و چاره کار عذرخواهی مسئولان ذیربط و تجدیدنظر در این روش‌ها بود.

وی می‌گوید: این‌طور نیست که فردی بعد از دستگیری توسط گشت ارشاد، ارشاد شود و وضو بگیرد و دو رکعت نماز شکر بخواند که خدا را شکر من را گرفتند و ارشادم کردند، در حالی که این اتفاق اثر برعکس و بدی در ذهن ایجاد می‌کند. به همین‌رو این رفتار‌ها درست نیست، این افراد این مسائل را در کدام سنت و سیره ائمه و پیامبر (ص) کشف کرده‌اند که باعث شده یک مرد قلچماق یا یک ورزشکار، دختر مردم را بگیرد و در ون پرت کند.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می‌گوید: رفتار‌های گشت ارشاد نه تنها جامعه را باحجاب، بلکه بی‌اعتقاد و بی‌عفت می‌کند. اینکه گفته می‌شود گشت ارشاد در ورودی مترو می‌ایستند و دختران به اصطلاح بدحجاب را دستگیر می‌کنند، به دلیل راحتی کار است که می‌توانند سریع آن‌ها را بگیرند و مقرری خود را که ون یا کلاس است را پر کنند.

نوری با اشاره به بی‌حجاب‌شدن برخی سلبریتی‌ها پس از این اتفاق، اظهار کرد: چه کسی وضعیت حجاب را به اینجا رساند؟ وقتی ما می‌گوییم این کار به نفع حجاب و عفت جامعه و اسلام نیست به این دلیل است که همان‌هایی که حجاب دارند را از دست می‌دهیم. با چه محاسبه و علم روان‌شناسی و آمار می‌گویند ما در حال حل مسئله هستیم و جامعه را اصلاح می‌کنیم، در حالی که راه را برعکس می‌روند. به همین دلیل معتقد هستیم با این کار به اسلام و دین ضربه وارد می‌کنند.

نگرانی‌ اینها از قتل مهسا نیست!

البته روشن است که این موضع‌گیریها بخاطر ناراحتی از قتل یک انسان بیگناه نیست، چون اینها همه‌شان این‌کاره هستند.

بنابر این سوال این است: چه خبر شده که اینها اینطوری به هول ‌و ولا افتاده‌اند؟

واقعیت این است که اینها موج خشم مردم را دیده‌اند و وحشت کرده‌اند. نگرانی‌شان هم حقوق مردم نیست، حفظ نظام و منافع خودشان است.

واقعیت این است که هرچه اعتراض و فشار از پایین جامعه افزایش پیدا کند، شقه و شکاف در بالای حکومت بیشتر می‌شود. بنابراین باید اعتراض و فشار را هرچه بیشتر کرد تا شکاف و درماندگی حکومت در مقابل اعتراضات مردمی افزایش یابد.



بهرام September 23, 2022 03:25 PM

تنها راه علاج این قده سرطانی به نام جمهوری اسلامی آتش است
با 20 لیتر بنزین میشود تمام وزارت خانه های این نظام را آتش زد
با 2 لیتر بنزین میشود انبار اتومبیل های ایران خودرو و سایپا را آتش زد
با 1 لیتر بنزین مشود صدا و سیمای نظام را آتش زد
با 1 لیتر بنزین مشود مجلس آخوندی را به آتش کشید
با 2 لیتر بنزین مشود بازار تهران را آتش زد
با آتش میشود این نظام را بدون هزینه دادن نابود کرد
ما مردم ایران بیچاره نیستیم و فقط کافی است که راههای مبارزه را پیدا کنیم و از این راهها به نظام جمهوری اسلامی ضربه های سهمگین بزنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا September 23, 2022 03:40 PM

بعد از خیزش مردم ایران سال‌های ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ و کشتار انسان ها به وسیله این خوک های شیعه ٫ شروع به مغز شوئی و دکترین کودکان از مهد کودک ٬ کلاس ها ابتدای و غیره ٫ بنز های بزرگ وخیلی بزرگ از این سرکوب گران به مقیاس وسیعی علم کردنند
چهارپایان ( که البته توهین است به این حیوان است ) این نسل در خیابان هاست و بنز های شما شیاطین کودک کش را به آتش میکشند
این اطاق های فکر متعفن شماها انسان کشان چیزی نیست جز شعبی از عقب افتاده ذهنی ٫ غیر قابل آموزش

گزارش یا اعتراض به این نظر


shapour September 24, 2022 06:32 AM

این غده سرظانی (قده غلط است) فقط بقدرت آتش نیاز دارد وقتی گله ای در خیابان با موتور و پیاده رها میشوند، طبقات بالا و پشت بامها در اختیار مردم است یکی دو بطری مخلوط بنزین و روغن کار تمام گله را میسازد
بیخود نیست که کوکتل مولوتوف جایی تاریخی
در ادبیات مقاومت مردمی دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: