آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 تیر ماه 1401 = 25-06 2022

کدام کشور در مذاکرات احیای برجام مانع‌ تراشی می‌ کند؟

روسیه اولین مانع ویران کننده در مسیر برجام است

بنا به گزارشها، رایزنی‌های دیپلماتیک برای احیای برجام در روز‌های اخیر شدت گرفته است. سفر «از پیش اعلام نشده» مقام ارشد اروپايی به تهران زمانی انجام می‌شود که گفتگو‌ها برای احیای برجام به بن‌بست خورده است.

اما سفر بورل که اولین سفر او به تهران از فوریه ۲۰۲۰ است، می‌تواند عاملی تعیین کننده در احیای برجام باشد؟

فرانسه از رژیم ایران خواسته است تا از سفر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این کشور برای دست یافتن به توافق هسته‌ای استفاده کند.

در همین حال وزیر خارجه چین گفته آمریکا باید در مذاکرات برجام «صادقانه مسئولیتش را بپذیرد و به درخواست‌های منطقی طرف ایرانی پاسخ مثبت بدهد.»

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دو روز پیش در سفر به تهران در این مورد با مقام‌های حکومت ایران مذاکره کرد.

لاوروف اولین مانع ویران کننده در مسیر برجام است

حشمت‌الله فلاحت پیشه رییس اسبق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان در واکنش به حضور لاوروف در تهران گفت: یکی از مقامات دولت سیزدهم اعلام کرده که سفر اخیر وزیر خارجه در راستای احیای برجام است. به نظر می‌رسد این موضع اعلامی از سوی دولتی‌ها نوعی «طنز تلخ» باشد. نباید فراموش کنیم که روسیه اولین مانع ویران کننده در مسیر برجام را قرار داد و حضور لاوروف در تهران اگر ضربه دیگری به برجام وارد نکند، قطعا کمکی به احیای آن نیز نخواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به تهران رفته در اواخر ماه مارس گفته بود: دو هفته پیش به نظر می‌رسید توافق با ایران حاصل می شود اما با مانع‌ تراشی روسیه و تلاش برای کسب امتیاز از غرب به‌دلیل جنگ اوکراین، رخ نداد. همچنین روسیه به دلیل نگرانی از افزایش عرضه نفت در بازارها، خواهان جلوگیری لغو تحریم نفتی ایران بود.



مرگ بر روسیه June 25, 2022 07:35 PM

از روسیه پوتین فقط سم به ایران می رسد
ساعت 24 - ولادیمیر پوتین با بهره گیری از سابقه اش در امنیتی ترین بخش حزب کمونیست اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی و دنباله روی از قاعده و قانون ها و راهبردهای لنین و استالین ونیز فرهنگ سیاسی این کشور مرموز و آزاردهنده توانسته است حکومت تک نفره خود را در یکی از پهناورترین سرزمین ها ویکی از کشورهایی که بیشترین تجهیزات نظامی مخرب ونیز بمب اتمی وسلاح های کشتار دسته جمعی دارد را دایمی کند روسیه پوتین از دموکراسی واقعی فرسنگها فرسنگ دور شده و با توجه به نوع مناسبات سیاسی درون مرزها ونیز بیرون از مرزها ، اقتصادی شکننده وضعیف دارد که بیشترین درامدهای ارزی اش از راه صادرات نفت وگاز و نیز صارات تجهیزات نظامی و شماری از محصولات کشاورزی به دست می آورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: