
هیئتهای لبنان و اسرائیل که در مذاکرات مستقر در واشنگتن شرکت داشتند، یک توافقنامه چارچوب با میانجیگری ایالات متحده امضا کردند - اقدامی که بیروت آن را اولین گام در جهت احیای حاکمیت لبنان توصیف کرد.
مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده:
اسرائیل و لبنان پس از مذاکرات در واشنگتن به یک توافقنامه چارچوب دست یافتند.
این تازه آغاز کار است؛ کارهای زیادی برای لبنان و اسرائیل باقی مانده است.
مردم لبنان شایسته زندگی در امنیت و صلح هستند.
ندا حماده، سفیر لبنان در واشنگتن:
توافق چارچوب، اولین گام برای بازگرداندن حاکمیت لبنان است.
یشیل لیتر، سفیر اسرائیل در واشنگتن:
رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن به دنبال از مسیر خارج کردن این توافقنامه بودند.
اما اکنون آنها هستند که از بازی خارج شدهاند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل:
ما به یک نقطه عطف بزرگ برای اسرائیل دست یافتهایم.
اسرائیل تا زمان خلع سلاح حزبالله در منطقه امنیتی باقی خواهد ماند.
این توافق چارچوب ضربه سنگینی به رژیم ایران وارد میکند، حکومتی که تلاش کرده بود ما را مجبور به عقبنشینی از جنوب لبنان کند.
این توافق چارچوب تأیید میکند که ؤژیم ایران و حزبالله هیچ نقشی در لبنان ندارند.
ما به ارتش لبنان این امکان را خواهیم داد که کنترل دو منطقه آزمایشی در جنوب لبنان را آغاز کند.