آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 مرداد ماه 1401 = 15-08 2022

منبع داخلی: "مطر" چاقو را بر گردن برجام فرو کرده است

روزنامه جهان صنعت نوشت: وقتی از سلمان رشدی نویسنده کتاب (آیات شیطانی) پرسیده بودند که چرا بدون محافظ در محافل و اماکن عمومی به ویژه مجالس سخنرانی‌ها ظاهر می‌شوی و آیا نمی‌ترسی که هدف حمله قرار بگیری، پاسخ داد: دوست ندارم یک مرد نامرئی باشم و مایلم زندگی عادی‌ام را داشته باشم. ضمن آنکه بر این عقیده‌ام که دنیا عوض شده است، لاجرم مسائل و دلایل مهم‌تری باید جای نگرانی و اسباب ترسیدن و آدم کشتن وجود داشته باشد که ندارد.

ولی رشدی نمی‌دانست که بعد از ۳۳ سال از صدور فتوای حضرت آیت‌الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی هنوز در بند فتوایی است که بر وجود او سایه انداخته و رشدی غافل از آن است که هادی مطر‌هایی وجود دارند که بدون موانع و ایجاد مزاحمت به محل سخنرانی رفته و مجوز ورود می‌گیرند و مطمئن از اجرای نقشه خود، چاقوی آماده شده خود را بر گردن رشدی فرو می‌کنند و او را تا دم مرگ می‌فرستند؛ بنابراین اگرچه اجرای نقشه قتل رشدی ممکن بود در روز جمعه ۱۲ آگوست در موسسه چاتاکوا در نیویورک اتفاق نیفتد، اما چنین نقشه‌ای به واسطه فتوای امام خمینی روزی باید اجرا می‌شد.

با وجود ضرورت اجرای فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی، از منظر زمانی، اجرای نقشه هادی مطر در بدترین و نامناسب‌ترین شرایط زمانی رقم خورده است. ناهمزمانی اجرای نقشه مطر در وارد آوردن ضربات کاری بر رشدی بدان جهت قابل توجیه است که در این روز‌ها پروپاگاندای رسانه‌ای غرب به کرات از نقشه ترور افراد کابینه ترامپ مانند جان بولتون و مایک پمپئو یعنی عاملان اصلی ترور و شهادت سردار سلیمانی توسط نقشه‌های تشکیلاتی وابسته به ایران سخن می‌گفتند و از سوی دیگر، مذاکرات برجام در پیچ آخر قرار گرفته و اگر قرار است مناقشه تهران با آژانس بر سر مسائل نظارتی و پادمانی فعالیت‌های هسته‌ای حل شود، واقعا و طبق باور‌ها و انگاره‌های (اولیانوف) تا رسیدن به مرحله احیای برجام فقط ۵ دقیقه و شاید ۵ ثانیه فاصله ندارد.

حال اگر اجرای نقشه مطر آدرس اشتباهی برای فرار از نقشه ترور افراد کابینه ترامپ باشد، می‌توان گفت که اجرای نقشه مطر می‌تواند موجب تاخیر در نتایج برجامی شود. در واقع مطر در اجرای نقشه خود چاقو را نه بر گردن رشدی بلکه بر گردن برجام فرو کرده است. در واقع می‌توان گفت که ناهمزمانی اجرای نقشه مطر بر حجم خواسته‌های فرابرجامی غرب از تهران مانند اتهام حمایت از تروریسم و نقض آزادی بیان می‌افزاید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: