آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 شهریور ماه 1399 = 26-08 2020

اولین مورد از ابتلا مجدد به "کروناویروس" تأیید شد

مردی در هنگ کنگ برای بار دوم به کروناویروس مبتلا شد، اما بیماری او برای بار دیگر هیچ علامت و علایمی نداشت.

این ممکن است اولین سرنخ اصلی برای یک سؤال هنوز پاسخ نشده در مورد همه گیری COVID-19 باشد: مصونیت از SARS-CoV-2 چقدر طول می کشد؟ به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تاکنون گزارش های قبلی از موارد احتمالی مجدد در سراسر جهان وجود داشته است، اما هیچ یک با آزمایش قطعی تایید نشده است. طبق گزارش تایمز، افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند می توانند هفته ها ناقل این ویروس باشند که می تواند به عنوان یک نتیجه مثبت COVID-19 تبدیل شود.

به گزارش شفقنا، و مطابق با انتشار بیانیه مطبوعاتی از دانشگاه پزشکی هنگ کنگ، گروهی از محققان گزارشی از یک بیمار که به دو گونه ژنتیکی مختلف کرونا ویروس آلوده شده بود، گزارش دادند. دانشمندان دریافتند که یک مرد ۳۳ ساله در هنگ کنگ، بار دوم در ۲۴ ژن دارای ۲۴ نوکلئوتید مختلف یا بلوک های ساختاری در توالی ژن خود نسبت به ویروس است که برای اولین بار به آن آلوده است.

براساس مطالعه ها این به معنای آن است که فرد فقط چند ماه پس از آلوده شدن به ویروس مجدد به نوع جدیدی از همان ویروس مبتلا می شود .

در مورد این بیمار هنگ کونگی، برای اولین بار در ۲۶ مارس با COVID-19 مثبت تشخیص داده شد. در اولین عفونت وی علائم خفیفی برای چند روز از جمله سرفه، گلودرد، سردرد و تب داشت. اگرچه علائم وی فروکش کرد، وی در ۲۹ مارس در بیمارستان بستری شد و در ۱۴ آوریل پس از دو بار آزمایش منفی برای ویروس، مرخص شد.

براساس این گزارش، چهار ماه و نیم بعد، هنگامی که بیمار از طریق اسپانیا به هنگ کنگ بازمی گشت و براساس این گزارش، در ۱۵ اگوست در غربالگری در فرودگاه هونگ کونگ، آزمایش COVID-19 او مثبت شد. وی دوباره در بیمارستان بستری شد اما علائمی نداشت.

تستهای آنتی بادی نشان داد که بیمار مجدداً آنتی بادی قابل تشخیص به کروناویروس پیدا نکرده اما پس از برقراری مجدد دوباره آنتی بادی قابل ردیابی ایجاد کرد.

در حالی که این مثال خوبی است که چگونه عفونت اولیه می تواند از عفونت های بعدی بیماری جلوگیری کند، مطالعات بیشتری برای درک دامنه نتایج حاصل از برقراری مجدد مورد نیاز است.

نویسندگان در این تحقیق نوشتند: این مورد عفونت مجدد “چندین پیامد مهم دارد”. “بعید است که ایمنی بتواند SARS-CoV-2 را از بین ببرد، اگرچه ممکن است عفونت های بعدی خفیف تر از اولین عفونت مربوط به این بیمار باشد.”

آنها نوشتند COVID-19 به احتمال زیاد به گردش در جمعیت انسان، شبیه به ویروس های کروناویو که باعث سرماخوردگی می شوند، می رسد.

پیامدهای دیگر این است که واکسن ها ممکن است قادر به محافظت مادام العمر در برابر COVID-19 نباشند و مطالعات واکسن باید شامل افرادی باشد که از COVID-19 بهبود یافته اند.

به گفته پزشکان و محققان آنچه در مورد عفونت می آموزیم این است که افراد پاسخ ایمنی ایجاد می کنند، و هنوز کاملاً مشخص نیست که پاسخ ایمنی چقدر قوی است و تا چه مدت این پاسخ ایمنی ادامه دارد.



azadi July 29, 2020 12:23 PM

در ایرانی بشرطی آزاد باید کنار درب ورودی به زیرتگاهها کلیپ ممد نوبری ازاستاد بزرگ شاهین نجفی را گذاشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی July 31, 2020 05:17 PM

بدون هیچ اگروامائی باید دولت حسن روحانی ودولتمردان کابینه اورا مقصراصلی همه ناهنجاریهای پاندومی کووید 19 بدانیم ناگفته پیداست که درپشت صحنه سیدعلی خامنه ای با واسطه گری وگردنکشی مداحان وتشکیلات عماریون وملایان فناتیک وسمبل خرافات داردبادستاویز قرار دادن محرم وغزاداری این ایام بکلی بی پایه واساس اقداماتی تحریک آمیزانجام میدهد تاازاین طریق با کشاندن مردم خرافات زده موجبات قتل عام مردم رافراهم نماید شخصا"معتقدم آندسته ازمردمانی که هنوزمعتقدند کووید 19 راباید کوچک شمردوعزاداری حسین وحسن و رابااهمیت ترازسلامت خود وجامعه میدانندبهتراست بروندتا کووید 19 گریبان شان رابگیرد و راهی قبرستان شوند چراکه این دسته ازمردم نادان همانانی هستند که هنوزهم برای حکومت اسلامی عربده میکشند وسینه چاک میدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: