آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 مرداد ماه 1400 = 01-08 2021

ایران؛ آمار هولناک کرونا/بهشت زهرا فاجعه است+فیلم

از دیروز تا امروز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۲ هزار و ۵۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۸۳ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

این در حالیست که کارشناسان در ایران می‌گویند تعداد واقعی قربانیان تا ۴ برابر آمار رسمی و مدیریت کرونا محتاج بازنگری اساسی است.

اسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت می‌گوید استراتژی دولت برای مقابله با بیماری کووید۱۹ تا کنون بر درمان بیمار متمرکز بود که حاصل این رویکرد این است که کادر درمان در شرایط بدی به سر می‌برند و روزانه تعداد زیادی از آنها "یا به دلیل بیماری یا فوت ناشی از عوارض آن، از چرخه خدمت خارج می‌شوند".

در همین حال در پی تداوم افزایش آمار کرونا در ایران و کمبود امکانات درمانی، معاون وزارت بهداشت از تکمیل ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های کشور خبر داد.

رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان هم گفت: شرایط بسیار خطرناک است. آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم.

فیلم زیر: رضا فیاضی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما، با انتشار ویدئو در صفحه اینستاگرام خود از مراسم خاکسپاری برادرزاده‌اش از وضعیت وخیم شیوع کرونا و مرگ و میر بی‌شمار هموطنان و ازدحام بهشت زهرا می‌گوید.





www.youtube.com/watch?v=0eyrYxy-v64

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: