آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 شهریور ماه 1398 = 22-09 2019

رژیم ملاها؛ روزنامه آلمانی: یک کنفرانس رسوا

نشست مجمع بانکداری و بازرگانی اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی بدون اعلام نتیجه‌ای روشن روز شنبه ۲۱سپتامبر در برلین به کار خود پایان داد. این نشست که با هدف تقویت همکاری اقتصادی اروپا با رژیم ایران برپا شده بود، اعتراض شدید سفیر آمریکا در برلین را برانگیخت.

بیلد سایتونگ روزنامه پرتیراژ آلمانی ضمن بازتاب تظاهرات اعتراضی در برابر محل برگزاری این نشست در برلین از آن به‌ عنوان "یک کنفرانس رسوا" نام برد.

این روزنامه به‌ ویژه همزمانی این نشست با روزهای پس از حمله پهپادها و موشکهای سپاه پاسداران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفت.

سفیر آمریکا در برلین نیز پیش تر در بیانیه‌ ای گفته بود: کنفرانس برلین اقدامی خطرناک جهت تأمین مالی تروریسم است. رژیم ایران مرتکب نقض خطرناک حقوق‌ بشر علیه شهروندانش می‌شود و عملیات ترور را در خاک اروپا طراحی و به اجراء در آورده و جنگ اسد در سوریه را تسهیل کرده است.

وی افزود: اکنون زمان گسترش روابط تجاری برای ارسال پول به صندوقهای رژیم ایران از جیب مردم ایران نیست.


رژیم ملاها؛ یک رسوايی دیگر برای دولت آلمان

به گزارش دویچه‌وله آلمان، روز جمعه ۲۵ مرداد (۱۶ اوت) فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهوری آلمان، محمود فرازنده، سفیر جدید جمهوری اسلامی را به حضور پذیرفت. در مراسم تقدیم استوارنامه سفیر پرچم جمهوری اسلامی در کاخ ریاست جمهوری آلمان به اهتزاز در آمد.

روزنامه بیلدسایتونگ آلمان که به داشتن مشی انتقادی در برابر حکومت ایران مشهور است این استقبال و خوش‌امدگویی را "گرم و باشکوه" توصیف کرده و در گزارشی تحت عنوان اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان سفیر یک رژیم سرکوبگر را به حضور پذیرفت نظر انتقادی برخی سیاستمداران و مدافعان حقوق بشر آلمانی را هم بازتاب داده است.

بیلد این پرسش را طرح کرده است که "آیا از سفیر حکومتی مثل حکومت اسلامی ایران باید مثل همه سفرا استقبال می‌شد؟" این روزنامه در ادامه گزارش خود برای یافتن پاسخ این پرسش سراغ چند سیاستمداران آلمانی رفته است.

فرانک مولر- روزن تریت، کارشناس سیاست خارجی از حزب "دمکرات آزاد" آلمان، در گفت‌گو با روزنامه "بیلد" تاکید کرده است: «امیدوارم رئیس جمهور پیام اصلی را به سفیر ایران داده باشد که به هیچ وجه، حق موجودیت اسرائیل قابل مذاکره نیست و ما نمی‌توانیم حمایت از فعالیت‌ها یا سازمان‌های تروریستی را بپذیریم.»

ونتزل میشانسکی، مدیر شاخه آلمان سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم گفته است: «رئیس‌جمهور آلمان متعهد است از حقوق بشر در هر کجای جهان هم باشد دفاع کند، به ویژه هنگامی که با نمایندگان رژیم‌های سرکوبگر دیدار می‌کند. در ایران در حال حاضر زنان به خاطر حجاب در زندان هستند. کارشناسان محیط زیست با مجازات اعدام روبرو هستند. رئیس‌جمهور آلمان باید در چنین مراسمی به نقض آشکار حقوق بشر هم بپردازد.»

خانم اولریکه بکر از گروه "Stop the Bomb" یا "بمب را متوقف کنید" یک گروه مخالف سیاست‌های حکومت ایران علیه اسرائیل که چهره‌هایی از حوزه فرهنگ و هنر آلمان در آن عضویت دارند به بیلد گفته است: «مأیوس کننده است که دولت آلمان و ریاست‌جمهوری وضعیت فاجعه‌آمیز حقوق بشر در ایران، سیاست تروریستی رژیم ایران و یهودی‌ستیزی را نادیده می‌گیرند و مردم خود را فریب می‌دهند و می‌خواهند نشان بدهند که در روابط با تهران دیپلماسی عادی وجود دارد.»

بکر تاکید می‌کند که با حکومت ایران نمی‌توان مناسبات عادی برقرار کرد و نباید با "گفتگو و کنفرانس" به آنها پاداش داد. بکر همچنین پیشنهاد کرده است که رئیس‌جمهور آلمان باید به مبارزات مخالفان حکومت ایران برای دموکراسی و آزادی احترام بگذارد و نمایندگان اپوزیسیون این کشور را هم به کاخ خود دعوت کند.



شهنام August 18, 2019 09:02 AM

ریاست جمهوری آلمان یک مقام تشریفاتیست و رئیس جمهور آلمان هم بر اساس پروتکل و رسم کاخ ریاست جمهوری عمل کرده اسیر تکنیک روانشناسی معکوس رژیم نشوید که هدفش فقط باشکوه نشان دادن استقبال رئیس جمهور آلمان از سفیر ج ا در قالب یک خبر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف September 21, 2019 04:58 PM

توی المان دموکراسی نداریم تو المان دولت عمیق هست که تمام تصمیمات رو میگیره هسته مخی دولت المان فوق العاده قویه علتشم اطلاعات قویشه چون امریکا مجبور بود المان غربی رو قوی کنه و خط اول مبارزه با کومونیست و بلوک شرق باشه دولت اصلی المان توسط پیرمردهای متخصص مبارزه با کا گ ب اداره میشه که حالا دم در اوردن و جلو امریکا واستادن دقت کنید المان به اردوغان بد بیراه میگه ولی سرمایست که میریزه به پای دولت اردوغان تاسقوط نکنه از تو توریست تا کارخونه همین تلاشو برا نگه داشتن اخوندها میکنه دولت اخوندها و اسلامگرا های ترکیه از دیداتاقهای فکر دولت عمیق المان بهترین متحد برای خیزش دوباره اینده المان هستند مردم المان از لحاظ فکری شدیدا تحت کنترل دولت عمیقند حتی متوجه نمیشند که مهاجرها کشورشون رو فتح کردن و هیچ توانی حتی برای یک تظاهرات ندارن

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 21, 2019 08:07 PM

بدون هیچ شک وشبهی کشورهای اتحادیه اروپا به رهبری آلمان و فرانسه و ایتالیا با روسیه وچین جبهه مشترکی برعلیه امریکا و ترامپ اتخاذکردند زیراکه منافع هیولائی شان ازحکومت آخوندی تامین میشود نه موجودیت مردم ایران ونه حق وحقوق بشرشان و نه انچه ازحکومت آخوندی دراین چهل ساله برانها روا میشود و خواهد شد به رسمیت می شناسند ببینید وقاحت وبی شرمی علنی المان درحفظ حکومت اخوندی و پاسداران و آقازاده ها و تجارهایشان که همزمان است با اقدامات تنش سازو موشک وپهپادپرانی ها و حمله به عربستان و دستگیری وگروگان گیری گردش گران استرالیائی و دوتابعتی ها همراه است اروپا که انکارفراموش کرده است که رهائی اروپا ازشرهیتلروفاشسیت هایش تنها با با حمایت صددرصدی امریکا و کشته و زخمی شدن بسیاری ازنظامیون امریکا وعلاوه برخسارت های مالی نجومی امریکا میسرشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 21, 2019 10:24 PM

هنگامِ آن رسیده که مستر پرزیدنت ترامپ آلمان را تحریم کند
هر کشوری که با آمریکا همسو نشود و یا هماری نکند٬ باید تحریم شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: