آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 فروردین ماه 1394 = 04-04 2015

آمریکا: برخی تعهدات رژیم ایران ابدی خواهد بود

نسیم آنلاین: در کنار سخنان رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره بیانیه لوزان نیز قابل توجه است. سخنانی که باز هم دامنه شکاف‌های موجود میان اظهارات مقامات ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده درباره بیانیه لوزان را بیشتر می‌کند. جان کری ضمن اشاره به این موضوع که این بیانیه نوعی توافق محسوب می‌شود به تعهدات بلندمدت و نامحدود ایران در این بیانیه اشاره می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: من می‌خواهم یک موضوع دیگر را هم کاملا صریح بیان کنم، زیرا تعبیرها و تفسیرهای بسیار نادرستی درباره آن در طول این مذاکرات ارائه شده است. هیچ پایانی برای اعتبار توافقنامه‌ای که تلاش می‌کنیم تدوین و نهایی‌سازی کنیم وجود ندارد. هیچ پایانی برای این توافقنامه وجود ندارد. پارامترهای این توافقنامه در مراحل مختلف اعمال و اجرا خواهند شد.

برخی از این پارامترها برای مدت 10 سال اعمال خواهند شد. برخی دیگر برای مدت 15 سال اعمال خواهند شد. برخی دیگر هم برای مدت 25 سال اعمال خواهند شد اما پارامترهای خاص از جمله تدابیر شفاف‌سازی به شکل کاملا مشخص در زمان آینده هم اعمال خواهند شد. مدت اعتبار این تدابیر و پارامترها به هیچ‌وجه پایان نخواهد یافت.



سام April 4, 2015 10:57 AM

با درود: ! بنظر میرسد که آقای جان کری بیدلایلی ذوق زده شده اند و فراموش کرده اند که این توافق کذایی بیشتر واهی بوده تا واقعی اول آنکه توافقی که شفاهی و بدون اعلان بیانیه ایکه همه اعضا آن را امضا کرده باشند که بدان تعهدات کتبی قابل اجرای رژیم کثیف تهران تلقی نمیشود دوم انکه نظر کنگره امریکا شرط اجرایی شدن آن میباشد سوم آنکه نتیجه پایان این مذاکرات هرچه که باشد از نظر مردم ایران مردود بوده زیرا تعهدات حکومت دست نشانده ملاها پس از سرنگونی به همراه خود رژیم به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: