آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 16 May

بازتاب حکم محکومیت چهار همجنس گرا به اعدام

شهرزادنیوز: تأیید حکم اعدام چهار شهروند در استان کهگیلویه و بویراحمد که پیش‌تر از سوی دستگاه قضایی به اتهام "لواط" با حکم مرگ مواجه شده بودند، بار دیگر مساله اعدام همجنس گرایان در جمهوری اسلامی را در رسانه های غربی بازتاب داد.

از جمله، به گزارش استاندارد اتریش، گرجی مرزبان، از سازمان دگرباشان جنسی شرقی در اتریش، در این رابطه گفت که برخلاف موارد گذشته این بار رسما ً از "لواط" به عنوان جرم محکوم شدگان سخن گفته شده است. به گفته وی، مجازات اعدام نتوانسته و نمی تواند همجنسگرایی را از بین ببرد و کشورهای اسلامی نیز دیر یا زود مجبور می شوند این واقعیت را بپذیرند.

در ادامه گزارش استاندارد آمده است که بر پایه ارزیابی ها، از سال 1979 تا کنون بیش از 4000 نفر در ایران با همین اتهام محکوم به مرگ شده اند.

دیگر رسانه ها نیز کم و بیش مطالبی با همین مضمون انتشار داده اند، از جمله کلینه تسایتونگ، آد هوک نیوز، نینانتسن و صدها نشریه اینترنتی.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش داده که حکم اعدام چهار شهروند به نام‌های "سعادت عارفی"، "وحید اکبری"، "جاوید اکبری" و "هوشمند اکبری، از شهر "چرام" استان کهکیلویه و بویر احمد، تائید شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved