الواح هخامنشی در یک قدمی بازگشت به ایران

ایلنا: معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت: رای دادگاه فدرال درباره الواح هخامنشی به نفع ایران صادر شده است و پس از تایید این رای در دادگاه دیوان عالی آمریکا این الواح به ایران بازگشت داده می شود.

محمد حسن طالبیان، با بیان این مطلب به ایلنا، گفت: خوشبختانه 30 هزار قطعه از این الواح پس از سالها به کشور ایران بازگشت داده می شود.

وی به چگونگی خروج این الواح به منظور مطالعه توسط موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو در سال 1314 اشاره کرد و گفت: این مطالعات انجام شده و هم اکنون اطلاعات مربوطه نیز اسکن شده است.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی همچنین با بیان اینکه اسرائیل نسبت به این الواح ادای غرامت کرده بود، گفت: خوشبختانه در سومین جلسه دادگاه فدرال رای نهایی به نفع ایران صادر شد. نتیجه این دادگاه باید به تایید دادگاه دیوان عالی آمریکا نیز برسد.

طالبیان با اشاره به اینکه این الواح به عنوان اشیای مطالعاتی محسوب می شوند، ادامه داد: نتیجه رای دادگاه در 24 صفحه اعلام شده و خوشحالیم که این الواح به عنوان اشیای مطالعاتی نه تجاری تایید شده است.

به گفته طالبیان باید مکان مناسبی برای نگهدای این الواح در کشور تهیه شود همچنین بخشی از این الواح برای بازدید عموم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چهارشنبه، 13 فروردین ماه 1393، 6:43 بعدازظهر برابر با 2014-04-01 ساعت 19:04
خبر بعدی : طرح فیس‌بوک برای توسعه اینترنت
خبر قبلی : دستور لندن برای تحقیق در بارۀ اخوان‌المسلمین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -