نوروز پدر داغدار یکی از جان باختگان 88+عکس

فعالان در تبعيد: هنوز داغ پسر بر دل پدر تازه است. حالش خيلى بد بود، نشد باهاش حرف بزنم، فقط از پسرش و اينکه بارها بهش گفته بود که: “نرو، اينها رحم ندارند، و پسرش جواب داده بود که نميشه بايد رفت، وقت جازدن نيست”، حرف ميزد.

امير ارشد تاجمير، روز عاشوراى سال ۸۸ در جريان اعتراضات مردمى به انتخابات مخدوش ٢٢ خرداد، جان باخت. خانواده او پس از حدود دو سال سکوت، سرانجام در مصاحبه با رسانه هاى اعلام کردند که فرزندشان زير ماشين نيروى انتظامى له شده است.

شهين مهين فر، مجرى باسابقه راديو و تلويزيون و مادر اميرارشد تاجمير، همزمان با دومين سالگرد عاشوراى خونين تهران سکوتش را شکست و در مصاحبه با “روز” گفت که فرزندش راه خود را انتخاب کرده بود: “او در تمام اعتراضات بعد از انتخابات همراه و همپاى مردم بود و با شرافت و سربلندى جان داد”.

او توضيح داد که فرزندش براى نجات دو دختر جوان از دست ماموران، جانش را با افتخار از دست داد: “به امير گفتم نرو، گفت به خاطر وطنم ميروم. گفتم تو وطن من هستى، گفت خودخواه نباش مادر، وطن تو اميراست اما وطن من ۷٠ ميليون ايرانى است و براى آنها ميروم. او با اين حرفش مرا شرمنده کرد و رفت و ديگر بازنگشت…”

در عاشوراى ۸۸، بيش از ۹ نفر جان باختند و خيابان هاى تهران به خون نشست. شبنم سهرابى، شهرام فرج زاده، شاهرخ رحمانى و امير ارشد تاجمير زير خودروهاى نيروى انتظامى له شدند و مصطفى کريم بيگى، سيد على موسوى، محمدعلى راسخ نيا و مهدى فرهادى راد هدف گلوله قرار گرفتند و جان باختند. جهان بخت پازوکى ديگر جان باخته اين روز است که تاکنون عکس يا جزئياتى از نحوه جان باختن او منتشر نشده است.

****************************************************

سه شنبه، 12 فروردین ماه 1393، 0:55 بعدازظهر برابر با 2014-04-01 ساعت 11:04
خبر بعدی : معترضان ونزوئلا: کشور در بدبختی و تاریکی فرورفته
خبر قبلی : آقای کری می داند این فرد یک گروگانگیر بوده؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -