تند باد شديد و کم سابقه در مهاباد؛ قطع برق

تند باد شدید و کم سابقه ای با سرعت نود کیلومتر بر ساعت دیشب شهرستان مهاباد را درنوردید.

این تندباد شدید که ادامه دارد با بارش شدید و پراکنده باران همراه بوده و در برخی نقاط این شهرستان خسارت برجای گذاشته و موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است .

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت : این تندباد موجب شکسته شدن شیشه برخی از منازل مسکونی و شاخه های درختان در مناطق مختلف شده و در برخی نقاط هم موجب قطع برق برای ساعاتی در این شهرستان شد.

خوشخو افزود: ورود سامانه بارش زا به آذربایجان غربی بویژه شهرستان مهاباد موجب بارش باران و وزش باد شدید و در برخی ارتفاعات باعث بارش برف شده است.

وی گفت : اوج تأثیر و شدت این پدیده جوی که سرعت وزش باد را در برخی از ساعات به نود کیلومتر بر ساعت نیز رسانده است امروزخواهد بود و از فردا از شدت آن کاسته شده است اما بارش باران تا اواخر فردا بصورت پراکنده تداوم می یابد.

خوشخو، میزان بارش باران در مهاباد را پنج میلیمتر اعلام کرد.

مدیر امور برق مهاباد هم گفت: تند باد شدید موجب قطع جریان برق بیش از 40 روستای این شهرستان شده است.

فیض الله بیگی افزود: تند باد شدید در برخی مناطق روستایی به تاسیسات برق و خطوط 20 کیلوولت این شهرستان خسارت وارد کرده و موجب پارگی این خطوط در محورهای میاندوآب، سردشت و بوکان شده است.

وی اضافه کرد: تندباد همچنین موجب آتش سوزی در یکی از پستهای زمینی 20 کیلو ولت شهر مهاباد شد و جریان برق این منطقه را نیز قطع کرد.



یکشنبه، 10 فروردین ماه 1393 برابر با 2014-03-30 ساعت 12:03
خبر بعدی : افسر اخراجی سپاه: رهبر بدنبال بمب اتمی است
خبر قبلی : فهرست حکومتهايی که فیس‌بوک را فیلتر کرده‌اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -