تحريم اقتصادی روسيه مهلک خواهد بود

ناظران اقتصادی می گویند اگر بخش نفت و گاز روسیه و سرمایه گذاری های خارجی در این کشور مورد تحریم قرار گیرد ضربه مرگباری بر اقتصاد روسیه وارد خواهد شد. البته اعمال این تحریم ها به مشتری اصلی روسیه ، یعنی اروپا نیز ضربه وارد خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، آمریکا و اروپا مصمم شده اند که روسیه را به خاطر جدا کردن شبه جزیره کریمه از خاک اوکراین مورد تحریم قرار دهند. غربی ها اعلام کرده اند در واکنش به اقدام روسیه در اوکراین به اقتصاد روسیه ضربه وارد خواهند کرد.

تحریم های شدیدی که مورد نظر کشورهای غربی است تحریم نفت و گاز روسیه است. تحریم این بخش نیز از آنجا مهم است که 70درصد درآمدهای ارزی روسیه از محل صادرات نفت و گاز به دست می آید. نیمی از بودجه عمومی دولت روسیه نیز از درآمدهای ناشی از فروش نفت وگاز به دست می آید.

بخش کلیدی و مهم دیگری که ممکن است مورد تحریم قرار گیرد همکاری های نظامی، بانک ها، بورس و سرمایه گذاری های خارجی است. سرمایه گذاری های خارجی حدود 40 درصد کل ارزش بازار بورس مسکو را به خود اختصاص داده است.یعنی حدود 40 درصد سهام شرکت های ثبت شده در بورس مسکو متعلق به سرمایه گذاران خارجی است.

این در حالی است که روسیه برای نوسازی زیر ساخت های صنعتی کهنه خود به این سرمایه گذاری های خارجی نیاز مبرم دارد.همین سرمایه گذاری های خارجی نقش مهمی در اشتغالزایی در روسیه داشته است.

با توجه به این آمار و ارقام ، اگر بخش نفت و گاز روسیه و سرمایه گذاری های خارجی در سوریه مورد تحریم قرار گیرد ضربه مرگباری بر اقتصاد روسیه وارد خواهد شد. البته اعمال این تحریم ها به مشتری اصلی روسیه ،یعنی اروپا نیز ضربه وارد خواهد کرد.

سرمایه گذاران آلمانی بیشتر از همه نگران هستند. آنها می گویند روسیه مشتری اصلی تولیدات کارخانه و خدمات آنها هستند. با توجه به همین واقعیت است که اروپایی در روی آوردن به جنگ اقتصادی با روسیه تردید دارند و دچار اختلاف هستند.

چهارشنبه، 6 فروردین ماه 1393 برابر با 2014-03-26 ساعت 03:03
خبر بعدی : باند ولایت سخنرانی رفسنجانی را بهم ریخت
خبر قبلی : عکس؛ خاندان اسد، همه خونخوار و آدمکش


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -