عکس؛ سرنوشت شیرهای ارم در انتظار کانگوروها

اولین کانگوروهای استرالیایی عصر سه شنبه به تهران رسیدند (عکس زیر). مدیر عامل پارک ارم در این باره به فارس گفت: ما در ایران کانگورو نداشتیم و این حیوان از جمله جانوران جذاب باغ وحش ها محسوب می شود به همین دلیل با هماهنگی هایی که انجام شد توانستیم از کشور قبرس این جانور استرالیایی را به ایران وارد کنیم.

مرگ حیوانات در باغ وحش های ایران به دلیل سوءمدیریت

گزارش ماههای گذشته: کمتر حیوانی در باغ وحش های ایران به مرگ طبیعی می میرد. مرگ و بیماری آن هم برای حیوانات وحشی در باغ وحش های غیر استاندارد ایران داستان جدیدی نیست.

شیرهای اسیر باغ وحش ارم تیرباران شدند

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان کشور با بیان اینکه تنها غذای آلوده می‌تواند دلیل بیماری مشمشه در حیوانات باشد، دلیل ابتلا و معدوم کردن شیرهای مبتلا به این بیماری در باغ وحش ارم را عدم اجرای دستور غذایی توصیه شده عنوان کرد.

وی گفت : برای تغذیه شیرهایی که نگهداری می‌شدند سازمان دامپزشکی گوشت گوساله تجویز کرده بود اما سازمان محیط زیست بدون ملاحظه غذاهای تجویز شده، گوشت الاغ که ارزان تر است برای تغذیه این حیوانات تهیه کرده بود و به احتمال زیاد این گوشت‌ها آلوده بوده است.

دامپزشک عضو تیم درمان نیز گفت: تنها سوءمدیریت و بی‌توجهی به حیات وحش در ایران، مسبب این کشتار شده است.

ملوک پور در مطلب کوتاهی در وبلاگ خود نوشت : دیروز 9 تا از شیرهای باغ وحش تهران را به گلوله بستند و کشتند. به همین سادگی. به جرم بیمار بودن. به جرم خوردن گوشت خر و الاغ آلوده. بیماری که قابل درمان بود. من نمیدانم این آقایان که تفنگ به دست گرفتند و با افتخار، سلطان جنگل را در قفسهای 2 در 2 شکار کردند و به گلوله بستند، به چه شکل خود میمیرند یا مرگ عزیزانشان را می بینند. همین دو هفته پیش بود که همه شان را بیهوش کرده بودیم و ازشان خونگیری و نمونه برداری کرده بودیم. هنوز عظمت و جلالشان را در ذهن دارم که چه آرام زیر دستانم خوابیده بودند.

***************************************************

چهارشنبه، 6 فروردین ماه 1393 برابر با 2014-03-26 ساعت 03:03
خبر بعدی : چنگ اندازی معدن در منطقه حفاظت شده بحر آسمان
خبر قبلی : 3 سرپرست با فرزند خوانده خود ازدواج کردند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -