واشنگتن پست: "جب بوش" در راه کاخ سفید

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی در مورد رقابت های انتخاباتی نامزدهای احتمالی برای شرکت در انتخابت آتی ریاست جمهوری آمریکا به گمانه زنی در مورد چهره های سیاسی ای پرداخته که از بخت بالاتری برای جلب افکار عمومی آمریکاییها برخوردارند.

به گزارش "تدبیر"، "واشنگتن پست" با گمانه زنی در مورد بخت بالای "هیلاری کلینتون" از حزب دموکرات و "جب بوش" از حزب جمهوریخواه برای کسب آرای عمومی بیشتر آمریکايِیها نوشت: "جب بوش" و "هیلاری کلینتون" روز دوشنبه هر دو در کنفرانسی آموزشی شرکت کردند. هیچ یک از آنان در مورد نامزدی احتمالی شان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا اظهارنظری نکردند. با این حال، احتمال آن بسیار زیاد است که در انتخابات سال 2016 آمریکا "جب بوش" برادر کوچکتر "جورج دابلیو بوش" رییس جمهوری پیشین آمریکا رقیب اصلی نامزد حزب دموکرات آمریکا باشد.


یک بوش دیگر در راه کاخ سفید

خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن با اشاره به سفرهای متعدد جب بوش، فرزند جرج هربرت واکر بوش و برادر کوچکتر جرج بوش، دو رییس جمهوری سابق آمریکا در هفته های آینده برای جمع آوری پول و کمک به نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات میان دوره ای کنگره نوشت: آیا این تلاشها به معنای آن است که جب بوش 61 ساله به آرامی خود را برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند؟

رویترز نوشت: وقتی از جب بوش سئوال شد در انتخابات ریاست جمهوری 2016 شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت که تا آخر سال جاری بر اساس ملاحظات خانوادگی و مسائل شخصی در این مورد تصمیم می گیرد.

با وجود این، بسیاری از افراد نزدیک به او می گویند اکنون بیش از هر زمان دیگری نشانه هایی از این امر وجود دارد که وی در حال بررسی بسیاری از موانع است از جمله اینکه نظرسنجی ها نشان می دهد آمریکایی ها چندان با روی کار آمدن یک رییس جمهوری بوش دیگر موافق نیستند و به همین دلیل جب از هم اکنون به صورت جدی وارد کارزار شده است.

یک سیاستمدار جمهوریخواه مستقر در واشنگتن و آشنا با ملاحظات خانواده بوش در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی از نزدیکان بوش که ارتباط صمیمی با او دارند، مشغول بررسی مزایا و معایب شرکت در انتخابات هستند. آنها اخیرا بررسی های جدی را در این زمینه آغاز کرده اند.

ˈمل مارتینز، سناتور پیشین ایالت فلوریدا که پیش از این در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر وزیر مسکن و شهرسازی بوده است، گفت: ناظران سیاسی در فلوریدا هر روز بیشتر باور می کنند که جب بوش به سوی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 گام بر می دارد.

بسیاری از نظریه پردازان جمهوریخواه و از نزدیکان بوش می گویند او در مقایسه با سایر نامزدهای این حزب به زمان کمتری برای تشکیل ستادهای انتخاباتی نیاز دارد زیرا از ارتباطات و تجربیات خوبی برخوردار است.

وی همچنین می تواند حامیان کافی را از میان چهره های مشهور جامعه آمریکا به نامزد جمهوری خواه جلب کند که برای رقابت در برابر هیلاری کلینتون بسیار مفید خواهد بود.

صاحب نظران جمهوریخواه و دموکرات برآورد می کنند هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی حزب دموکرات شرکت کرده و برنده خواهد شد.

برای حزب جمهوریخواهی که علاقه زیادی به گسترش پایگاه خود بین جمعیت اسپانیایی زبان علاقمند به دموکراتها دارد، شخصیتی مانند جب بوش می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. او به زبان اسپانیایی صحبت می کند و همسرش متولد مکزیک است.

ˈآلکس سانچز، رییس انجمن بانکداران فلوریدا و یکی از مهم ترین شخصیت ها در دوران مبارزات انتخاباتی ˈمیت رامنیˈ نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا معتقد است که بوش اولین گزینه کمک کنندگان به مبارزات انتخاباتی در ایالت تگزاس و محل تولد اوست.

ˈمت مکوویاک، نطریه پرداز حزب جمهوریخواه می گوید: برای کمک کنندگان به حزب جمهوریخواه بوش به منزله نامی شناخته شده در عرصه سیاسی است که می تواند حمایت هایی را فراتر از پایگاه فعلی جمهوریخواه در بین مردم آمریکا به خود جلب کند و این حمایت ها برای پیروزی در انتخابات سراسری لازم است.

****************************************************

سه شنبه، 5 فروردین ماه 1393 برابر با 2014-03-25 ساعت 14:03
خبر بعدی : بازهم تصادف اتوبوس راهیان گور و چند کشته
خبر قبلی : مشت محکم بر دهان استکبار با داستان بزبز قندی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -