احیای برنامه استالینی "آموزش جسمانی" توسط پوتین

نگرانی غرب از رفتارهای استالینی پوتین

پوتین اعلام کرده است برنامه استالینی آموزش جسمانی که در دهه 1930 با نام “آمادگی دفاعی و کار” نام داشت را احیا خواهد کرد. این برنامه در دوران استالین شامل حضور شهروندان در رقابت های ورزشی چون دو، پرش، اسکی، شنا و پرتاب نارنجک بوده است.

به دنبال تحریم های آمریکا علیه روسیه، شرکت های کارت های اعتباری چون مستر کارت و ویزا تعامل با این کشور را قطع کردند. تاثیر تحریم ها هنوز مشخص نیست ولی این عملکرد بر اقتصاد روسیه و دیگر کشورهای اروپایی تاثیرگذار خواهد بود. روسای کشورهای پیشرفته جهان روز دوشنبه روسیه را از گروه جی هشت حذف کردند و اکنون گروه جی ۷ به جای سوچی در بروکسل جمع خواهند شد. به گفته سران این کشورها گروه جی هشت تا زمانی که روسیه رفتار خود را تغییر ندهد با مقامات مسکو دیدار نخواهد داشت.

به گزارش رویترز، در این میان اخبار حاکی از آن است که “ولادیمیر پوتین” به دنبال احیای برنامه آموزشی جسمانی برای تمامی روس ها در هر سنی با الهام از برنامه مشابه دوره استالین است. در همین راستا روز دوشنبه پوتین اعلام کرد برنامه استالینی آموزش جسمانی که در دهه ۱۹۳۰ با نام “آمادگی دفاعی و کار” نام داشت را احیا خواهد کرد.

این برنامه در دوران استالین شامل حضور شهروندان در رقابت های ورزشی چون دو، پرش، اسکی، شنا و پرتاب نارنجک بوده است. این برنامه در زمان استالین با هدف افزایش قوای جسمانی جمعیت اتحادیه جماهیر شوروی بوده است. رسانه های غربی بار دیگر عملکردهای پوتین را رجعت و یادآوری بر دوران جنگ سرد خواندند.

سه شنبه، 5 فروردین ماه 1393 برابر با 2014-03-25 ساعت 13:03
خبر بعدی : مشت محکم بر دهان استکبار با داستان بزبز قندی
خبر قبلی : بازی پوتین با کارت ایران و احتمال تحویل اس – ۳۰۰


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -