حمله پوتین به آمریکا و غرب پس از بلعیدن کریمه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز گفت: شبه جزیره کریمه همواره یک بخش جدایی ناپذیر از روسیه بوده است و یک بخش جدایی ناپذیر نیز باقی خواهد ماند.

وی گفت: زمانی که کریمه به کشور دیگر ملحق شد روسیه احساس کرد که [بخشی از خاک آن] به سرقت رفت. وقتی که کریمه به اوکراین ملحق شد روسیه تسلیم شد و اهانت را پذیرفت، در حالی که همه می دانند کریمه متعلق به روسیه است.

پوتین افزود: ما باید به لحاظ تاریخی اهمیت کریمه برای روسیه و اهمیت روسیه برای کریمه را درک کنیم. سواستوپل دژ روسیه و مرکز ناوگان روسیه در دریای سیاه است.

پوتین همچنین با حمله به کشورهای غربی مدعی شد که موضع آمریکا و غرب مبتنی بر دوگانگی و کینه توزی آشکار است و آنها در اوکراین از خطوط قرمز عبور کردند.


اعلام از سرگيری جنگ سرد توسط پوتین

خبرنگار اسکای نیوز در مسکو تاکید کرد سخنرانی امروز رئیس جمهور روسیه به معنای از سرگیری جنگ سرد بود.

وی درباره سخنرانی امروز ولادیمیر پوتین در مسکو گفت: می توان اعلام کرد پوتین امروز از سرگیری جنگ سرد را اعلام کرد. سخنرانی پوتین بسیار آتشین بود و بارها تکرار کرد که غرب برای در محاصره قرار دادن روسیه و تضعیف آن تلاش می کند و حتی به دنبال برهم زدن اوضاع داخلی روسیه است.

این خبرنگار افزود: از سخنرانی پوتین روشن بود که او برای رویارویی گسترده آماده است. پوتین به مسایل تاریخی اشاره و تاکید کرد فروپاشی شوروی و اعلام استقلال اوکراین هم مطابق قوانین بین المللی نبود. پوتین با اشاره به مسایل میهن پرستانه تلاش کرد احساسات ملت روسیه را تحریک کند تا حمایت گسترده ای از پیوستن کریمه به این کشور داشته باشد.

وی افزود: پوتین غرب را به عبور از خط قرمزهای روسیه متهم کرد. این روز احتمال پیوستن اوکراین به ناتو خط قرمزی برای روسیه است، زیرا امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازد.

*****************************************************



سه شنبه، 27 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-18 ساعت 12:03
خبر بعدی : اوکراین: روسیه تهدیدی برای تمدن جهانی است
خبر قبلی : بازمانده آخر تروریستهای اسلامی زمان شاه مرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -