کریمه؛ اتحادیه اروپا هم پوتین را شدیدا تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان کريمه خواستار الحاق اين شبه جزيره به روسيه شد همه 85 نماینده پارلمان کریمه به اتفاق آرا این تصمیم را تصویب کردند، تصمیمی که پس از پیروزی گسترده طرفداران الحاق به روسیه در همه پرسی روز یکشنبه، انتظار آن می‌رفت.

پارلمان کریمه همچنین همه داراییهای کشور اوکراین را در این شبه جزیره ملی اعلام کرده است.

از سوی دیگر رئیس جمهور جدید اوکراین در حکمی اعلام کرده است چهل هزار نیروی ذخیره ارتش این کشور به خدمت فراخوانده شوند.

پارلمان اوکراین با تصویب مصوبه ای ازاین تصمیم رئیس جمهور حمایت کرده است.


اتحادیه اروپا همه‌پرسی کریمه را به رسمیت نمی‌شناسد

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا با تصمیم در مورد اعمال تحریم ها علیه روسیه ، به زودی
قاطع ترین پیام ممکن را به روسیه ارسال می کند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است امروز در مورد وضع تحریم هایی بر ضد مسئولان روسیه یا مقامات اوکراینی طرفدار روس ها ، در قالب محدودیت صدور روادید و مسدودیت دارایی هایشان در اتحادیه اروپا رایزنی کنند.

کاترین اشتون پیش از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت : تلاش می کنیم قاطع ترین پیام ممکن را به روسیه ارسال کنیم تا بفهمد که شرایط تا چه اندازه جدی است.


کاخ سفید هم پوتین را تهدید کرد

کاخ سفید نیز روز یکشنبه ضمن رد همه پرسی در منطقه کریمه اوکراین، اعلام کرده بود روسیه بهای مداخله نظامی خود در این منطقه از طریق تحریم ها و بی ثباتی فزاینده را خواهد پرداخت.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد : در حالی که آمریکا و متحدان ما به صراحت اعلام کرده اند، نه فقط به علت تدابیر اعمال شده از سوی آمریکا و متحدان ما، بلکه به علت نتیجه مستقیم اقدامات بی ثبات کننده خود روسیه، مداخله نظامی و نقض حقوق بین الملل بهایی فزاینده برای این کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود : در این قرن، ما روزهایی را که جامعه بین المللی در قبال این که یک کشور به زور سرزمین دیگری را تصرف می کرد، سکوت می کرد، مدت هاست پشت سر گذاشته ایم.








دوشنبه، 26 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-17 ساعت 12:03
خبر بعدی : جزئيات خرابکاری در تأسيسات هسته ای اراک
خبر قبلی : در آستانه عید نوروز؛ کارگان محروم: گرسنه ايم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -