بچه‌ های ایران به جای شیر دود بنزین می ‌خورند

یارانه‌های دولتی به‌جای اختصاص به شیر صرف تولید و عرضه بنزین شده است.

به گزارش مهر، در شرایط فعلی یکی از مهمترین چالش های پیش روی نظام یارانه ای اقتصاد کشور نامتناسب بودن تخصیص یارانه ها به برخی از کالاهای اساسی مردم است.

در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین در بازار فوب خلیج فارس با احتساب هزینه تخلیه و بارگیری در اسکله ها، انتقال، ذخیره سازی، توزیع و عرضه در جایگاه ها حدود 3000 تومان است به طوری که هم اکنون دولت به ازای هر لیتر بنزین آزاد حدود 2300 تومان و هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای حدود 2600 تومان یارانه می دهد.

همزمان با قیمت ارزان بنزین عرضه شده در جایگاه ها هم اکنون متوسط قیمت یک لیتر شیر بسته بندی در کشور حدود 2000 تومان است و به عبارت دیگر هم اکنون بهای یک لیتر شیر حدود سه برابر یک لیتر بنزین آزاد است.

از این رو دولت به جای تخصیص یارانه ها به شیر و کاهش قیمت این فرآورده بار ارزش غذایی بالای لبنی به ویژه برای کودکان، بخش عمده یارانه خود را به بنزین اختصاص می دهد که مصرف آن منجر به آلودگی‌های زیست محیطی، ترافیک، اتلاف منابع نفت خام، تصادفات و حوادث جاده‌ای می شود.

در همین حال کودکان و نوجوانان کشور هم به جای مصرف شیر باید جور خودرسواران تک سرنشین کشور را بکشند و دود بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی را استشمام کنند.

شنبه، 24 اسفند ماه 1392، 9:25 بعدازظهر برابر با 2014-03-15 ساعت 13:03
خبر بعدی : ملکه جنگل گیلان بی‌ خانه می‌ شود + عکس
خبر قبلی : وقتی به ما حمله می کنند، ببینید با مردم ایران چه می کنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -