یازدهمین روز اعتصاب غذای دراویش زندانی

یازدهمین روز اعتصاب غذای ده درویش گنابادی محبوس در زندان اوین در حالی سپری می شود که وضعیت دراویش بیمار – آقایان حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو و افشین کرم پور – وخیم تر گزارش شده است.

به گزارش مجذوبان نور، این سه درویش بیمار که وضعیت جسمی شان به دلیل ضعف شدید ناشی از گرسنگی و افت ده کیلویی وزن بدن در این یازده روز، رو به وخامت گذاشته است، در شرایط حاد جسمی به سر می برند.

گزارش های رسیده به مجذوبان نور حاکی از شدت گرفتن درد پا، قلب و قفسه سینه در حمیدرضا مرادی، کم کاری ریه در مصطفی دانشجو و افزایش درد کمر و کلیه در آقای افشین کرم پور بوده و ضعف و گرسنگی یازده روزه نیز توان ایشان در تحمل درد را کاهش داده است.

یادآور می شود دراویش زندانی پیشتر اعلام کرده بودند در صورت عملی نشدن وعده دادستانی مبنی بر بازگرداندن آقایان رضا انتصاری و فرشید یداللهی – دو درویش تبعید شده به زندان رجایی شهر - و همچنین رسیدگی پزشکی به دراویش بیمار در مراکز تخصصی درمانی، اعتصاب غذای خود را از اعتصاب تر به اعتصاب خشک تبدیل خواهند کرد.

انتقال عبدالغفور قلندری‌نژاد به بند زندانیان سیاسی- امنیتی

عبدالغفور قلندری‌نژادعبدالغفور قلندری‌نژاد از دراویش زندانی ساکن بندرعباس که نزدیک به یک هفته را در قرنطینه و بند احسان - معتادین- زندان مرکزی بندرعباس گذرانده بود به بند 12 موسوم به بند ارشاد منتقل شده است.

به گزارش مجذوبان نور، عبدالغفور قلندری‌نژاد که در 12 اسفندماه با عدم تودیع وثیقه از دادگاه انقلاب به زندان مرکزی بندرعباس منتقل و نزدیک به یک هفته را در قرنطینه این زندان گذرانده بود به گفته خانواده‌ اش روز گذشته به بند 12 موسوم به بند ارشاد که بند نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی است منتقل شده است.

گفتنی است این درویش گنابادی ساکن بندرعباس در جلسه دادگاه خود با اعلام اینکه هیچ جرمی مرتکب نشده است و با امتناع از سپردن وثیقه راهی زندان شد. پرونده وی هم اکنون در مرحله رسیدگی به اتهامات این زندانی عقیدتی و تکمیل پرونده می‌باشد.

«تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «عضویت در گروه‌های معارض کشور» از عناوین اتهامات منسبت به این درویش گنابادی است.

پنجشنبه، 22 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-13 ساعت 12:03
خبر بعدی : افزايش 14 درصدی خودکشی در ايران اسلامی
خبر قبلی : تجاوز به حریم خصوصی و تهدید به اخراج


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -