کارگر وبلاگ نویس را کشتید؛ حالا باید حساب پس بدهید

سایت الف: سفر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ایران و دیدار با برخی زنان از جمله نرگس محمدی (از محکومین دستگاه قضا) و مادر ستار بهشتی در سفارت اتریش حاشیه های فراوانی به همراه داشته است.

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در جریان سفر مقامات اتحادیه اروپا به ایران رخ می دهد. چند وقت پيش نیز در جریان سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران به ریاست ناریا گرونبرک، ديدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی از سوی هیئت موجب شد که سفر با حاشیه هایی مواجه شود. دیدار با این دو نفر در محل سفارت یونان در ایران صورت گرفته بود و در نهايت نيز مشخص نشد كدام نهاد هماهنگ كننده اين اقدام بوده است.

درباره این دیدار می توان به نکات زیر اشاره کرد:

- به نظر می رسد کشورهای غربی حساب ویژه ای به روی تداوم فشار بر ایران بوسیله ابزارها و دستاویزهای مختلف باز کرده اند. تمام تلاش کشورهای غربی این است که ایران را با دلایل مختلف در صدر اخبار نگه دارند تا بتوانند با القای غیرعادی بودن ایران به دنیا، به زعم خود جمهوری اسلامی ایران را کنترل کنند. مسئولان ما باید متوجه بازی غربی ها باشند و نگذارند کشورهای دیگر با پرونده سازی به وسیله این گونه دیدارها به بحث حقوق بشر علیه ما مشروعیت دهند. کشورهای غربی نشان داده اند همیشه از ابزار حقوق بشر تنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

- چرا در مملکت ما که داعیه اجرای احکام اسلامی را داریم یک مقام خارجی باید در قالب تظلم خواهی از یک مادر که فرزندش را در بازداشتگاه های نیروی انتظامی از دست داده برآید. کیست که نداند آنها در فکر بازی و رسیدن به مقاصد خود هستند.

قبول کنیم با مرگ وبلاگ نویسی که وبلاگش چندان بازدید کننده ای نداشته و عدم رسیدگی سریع و البته دقیق با جوانب ماجرا، بر اشتباهات خود افزودیم. چرا به عملکرد نفر یا نفراتی که مسئول این امر بودند رسیدگی نشد که حالا یک اجنبی برای ما نقش دایه مهربان تر از مادر را بازی کند.

- در ملاقات قبلی هئیت اروپایی با نسرین ستوده و جعفر پناهی؛ هر یک از نهادها مسئولیت این کار را به گردن دیگری انداخت، درحالی که مجلس شورای اسلامی میزبان هیئت پارلمانی اروپا بود، کمیته حقوق بشر قوه قضائیه مسئول هماهنگی دیدارها معرفی شد اما این کمیته نیز از پذیرش این مسئولیت شانه خالی کرد و نقش وزارت امور خارجه نیز معلوم نشد، گویی ملاقات خود به خود و به دور از چشم نهادها صورت گرفته بود. امروز نیز رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار اشتون را به یک ملاقات دزدانه تشبیه کرد که دور از شأن اروپایی‌هاست.

اما مسئله این است که اصولا مگر چنین چیزی ممکن است که در خفا و پنهانی چنین ملاقات هایی صورت گیرد و اگر چنین اتفاقی افتاده نهادهای میزبان این دیدارها و سازمان های امنیتی سهل انگاری کرده اند و به وظایف خود عمل نکرده اند و باید در این زمینه جواب پس بدهند.

چهارشنبه، 21 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-12 ساعت 13:03
خبر بعدی : آخوند ضد ایرانی: چهارشنبه سوری را باید از جامعه دور کرد
خبر قبلی : آمریکا به سفیر جدید رژیم در سازمان ملل ویزا نمی دهد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -