آخوند لاریجانی: تماس های اشتون چيز عجيبی است

آخوند صادق لاريجانی رئيس قوه قضاييه رژيم طی اظهاراتی که امشب از تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد، دیدارهای کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جريان سفرش به ايران را مديريت شده دانست و گفت: اين تماسهای اينطور مديريت شده به واقع چيز عجيبی است... مگر اين کشور بی در و پپکر است که هر کسی آمد هر کجا خواست برود. اين کار معنا دار است. چند روز پيش رفته اند اوکراين آنطور در آن ميدان... اين حرکتها روشن است.

آخودن لاريجانی ديدارهای اشتون را يک مصيبت بزرگ برای رژيم توصيف کرد و فاش ساخت که يکی از شروط این مقام اروپايی برای سفر به ایران انجام ديدارهايی بود که او با فعالین مدنی داشت.

رئيس قوة قضاييه رژيم گفت: سخنگوی وزارت خارجه می گويد ما مطلع نبوديم. گزارشهايی داريم، هم رسمی و هم غيررسمی که خانم اشتون صراحتا گفته ما با توافق با وزارت خارجه اين کار را انجام داده ايم. ايشون صراحتا گفته است که ما اصلا شرط کرده بوديم وقتی به ايران می آييم با جامعه مدنی تماس داشته باشيم. اگر اين حرفها صحيح باشد، بايد گفت يک مصيبت است؛ و اگر درست نباشد و دستگاه امنيتی کشور و وزارت خارجه مطلع نباشند، بايد گفت اين مصيبت بزرگتری است.

آخوند لاریجانی در ادامه دولت روحانی را تهديد کرد و گفت: من اينجا صراحتا عرض می کنم اگر بنا باشد اين وضعيت ادامه پيدا کند و بر خلاف موازين و برخلاف امنيت کشور و مصالـح عمومی کشور بخواهند چنين رفتاری کنند، مسلما قوة قضاييه ورود پيدا می کند و بقيه تبعات آن برعهده خود وزارت خارجه است و کسانی که مسئول بوده اند. ما نمی گذاريم کسانی بيايند برخلاف امنيت کشور در درون کشور هر جور که می خواهند رفتار کنند.

چهارشنبه، 21 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-12 ساعت 20:03
خبر بعدی : تشدید فشار بر یک زن زندانی سیاسی در زندان یاسوج
خبر قبلی : حقوق بشر؛ زمان اعمال فشار به جمهوری اسلامی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -