دیدار با فتنه گران؛ تذکر رسمی رژیم و پاسخ اشتون

صدا و سیمای رژیم: وزارت خارجه به دیدارهای غیررسمی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد

تذکر رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به سفارت اتریش (محل دیدار اشتون با فتنه گران)

اقداماتی که منجر به افزایش سوء‌ظن مردم ایران (نظام آخوندی) به غرب می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه از تذکر دستگاه دیپلماسی به سفارت اتریش درباره دیدارهای اشتون با فتنه‌گران خبر داد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص برخی برنامه‌های غیر رسمی و هماهنگ نشده در جریان سفر "کاترین اشتون" به ایران، موارد پیش آمده را مبتنی بر نگاه متأثر از برخوردهای گزینشی سیاسی و دوگانه از مقوله مهم حقوق بشر دانست و گفت: اینگونه اقدامات به افزایش سوءظن مردم ایران در قبال غرب منجر خواهد شد و به روابط جمهوری اسلامی و اتحادیه اروپایی کمکی نمی‌کند.


پاسخ کاترین اشتون

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به ایران بیانیه ای صادر کرد:

مهمترین هدف سفر من داشتن فرصت برای صحبت درباره احتمال و امکان روابط دو طرف در آینده بود.

جای تعجب نیست که تمرکز زیادی بر حقوق بشر در این سفر بود و من با فعالان زن در روز بین المللی زن دیدار داشتم و با آنها درباره وضعیت زنان از انواع آنها شامل خبرنگار و دیگر زنان فعال در جامعه مدنی گفتگو داشتم. موضوع حقوق بشر برای اتحادیه اروپا بسیار مهم است و ما از ابتدا در طرح موضعمان نسبت به حقوق بشر در ایران بسیار صریح بوده ایم.

و پس از آن در این سفر درباره برخی موضوعات منطقه صحبت کردیم. موضوعات مختلفی وجود دارد که ما اکنون توان گفتگو درباره آنها را داریم چون آنها برای اتحادیه اروپا مهم است البته مسائل مهمتر بسته به این دارد که مذاکرات اتمی به کجا می انجامد؛ موضوع اتمی به ناچار در پشت گفتگوهایی که من در تهران داشتم حضور داشت.

یکی از مسائلی که بسیار روشن بوده، حمایت طیفهای سیاسی در ایران از کاری بوده که در وین به منظور نیل به توافق جامع در جریان است البته این به معنای آن نیست که ما به توافق خواهیم رسید و به این معنا نیست که افراد به هر نتیجه منتج از این گفتگوها متعهد هستند بلکه منظور این است که من این حس واقعی را داشتم که افراد متعهد به مذاکرات اتمی هستند.

برخی موضوعات منطقه (حمایت از رژیم سوریه و حزب الله) مورد تاکید بیشتر بود. اگر ما در مذاکرات(اتمی) موفق شویم که این اگر، اگر بزرگی است، قادر به شروع پیش بردن مسیر مذاکرات در موضوعات مختلف باشیم.

دوشنبه، 19 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-10 ساعت 13:03
خبر بعدی : نگرانی رژیم از پیامدهای خوردن زهر حقوق بشر
خبر قبلی : یک جنایت هولناک دیگر بشار اسد و همدستانش


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -